OBH regnmåler

Hej Gruppe!
Et spørgsmål fra husholdingen.
Er der nogle der har erfaring med OBH's regnmåler i design-serien. Min
mister komunikationen flere gange om dagen, og står så kun og blinker.
Jeg mener ikke at det ændre sig selvom udendørsenheden stoppes.
Venligst
J. Nielsen

Re: OBH regnmåler

Ikke specielt denne, men min far har en Jacob Jensen regnmåler. Den
mister jævnligt forbindelsen, hvis den ikke har mulighed for at have
frit syn til senderen.

Han fik den byttet en 3-4 gange, indtil han fik den placeret ude midt i
haven.

Men tjek lige om der er friske batterier på den. Min egen Jacob Jensen
temperaturmåler svigter periodisk, når den er ved at løbe tør. Den er
dog blevet erstatet af en WS2300 vejrstation med det hele, så nu får den
vidst ikke flere batterier.

Re: OBH regnmåler
Følgende er skrevet af Klaus D. Mikkelsen:

Det er dog den fedeste gadget jeg endnu har set.
Sådan en må jeg have.
Kai

Re: OBH regnmåler

En WS2300 ?

Den er gammel og forældet.....

Det er 1½ år siden jeg købte den og har først nu fået monteret den - nu
har jeg til gengæld fået et ordentligt ebslag og en lille servder der
kan samle data op er hjemkommet, den skal blot monteres - så kan der
blive "live vejrudsigt" fra Hammel.....

Re: OBH regnmåler
Hej Klaus!
Jeg er også "heldig" at have en WS2300. Den virker, blot har den det problem
at ved batteriskift i hovedstation går det galt med "history". Den lægger
1000 eller 2000 eller 3000 på summen af "rainfall". Kan man rette i
"history"?
J. Nielsen

Re: OBH regnmåler

Av, så langt er jeg ikke kommet endnu.....

Men efter batteriskift, sync'ede du dem så ?

Re: OBH regnmåler
Hej,

Min far havde kæmpe problemer med en regnsensor, der heller ikke ville
opretholde kommunikationen. Han fandt igennem utallige forsøg ud af at
det skyldes den type batterier han benyttede. Gamle elendige brunstens
batterier havde den bedste "effekt". De holdt også meget længere end fx.
et Duracell. Måske har det noget med batteriets egenmodstand at gøre.
Du kan da prøve om det også gør en forskel hos dig.

Mvh
   Jan

Re: OBH regnmåler
Hej Jan!
Det er garanteret de samme problem jeg kæmper med, så jeg vil prøve at
strømforsyne med en regulerbar strømforsyning. Mon så ikke man kan finde ud
af  hvad spænding  den gerne vil have

Jørgen Nielsen