Nyt værktøj til hobbybrug

Hej gruppe,

Vil til at lege lidt med switchmode og smd-teknik, og har derfor kikket
på følgende:

LCR-Meter:
http://tinyurl.com/25tr46b

Varmluft station:
http://tinyurl.com/387ktc5

Er her nogen der kender de pågældende produkter?
Er det noget skrammel, eller...?

Mvh Thomas

Re: Nyt værktøj til hobbybrug

Jeg kender den's "bror", Atlas ESR60, og den fungerer fremragende.

Mvh Ebbe

Re: Nyt værktøj til hobbybrug

Har læst lidt rundt på forskellige fora, og kan se at der er to lejre.
De der er glade og tilfredse, og de som klager over manglende funktioner.

Til 650 kr kan man vel ikke forvente samme funktionalitet som i et
instrument til flere tusinde.

Jeg prøver at købe det, tak for indsparket.

Mvh Thomas

Re: Nyt værktøj til hobbybrug

Jeg har en mere, men det er et LCR-tester. Den stammer fra AADE:
http://www.aade.com/lcmeter.htm

Den ta'r sig af kondensatorer under 1uF, samt selvfølgelig spolerne. Den er
jeg osse udmærket tilfreds med, men begrænsningen er jo i den's tilfælde at
den måler til max 1.5Uf.

Havde jeg set den LCR40 før, så havde jeg nok ikke haft sidstnævnte :-)

Mvh Ebbe

Site Timeline