Nyt liv til gammeltelefontastatur - GENOPLIVNING

Hvad gør jeg ved min gamle trådløse?
Den har gummitastatur og jeg skal trykke hårdt og længe på knappen
forskellige steder for at "løfte røret". Kan man gøre noget ved det???

Akkeleje

Re: Nyt liv til gammeltelefontastatur - GENOPLIVNING

Til min fjernbetjening og lommeregner har jeg haft succes med at tage
"gummimåtten" ud, som alle knapperne består af og vaske den med en
opvaskebørste og opvaskemiddel blandet med lidt vand. På printpladen har jeg
taget et stykke vat og gjort det fugtig med lidt opvaskemiddel og vand og
dermed tøret printpladen af, så det bliver fedt-fri.

Herefter har jeg tørret det hele med lidt køkkenrulle og lade det ligge, så
det bliver helt tørt. Jeg har også inden proceduren taget batterierne ud.
Tastaturet har hver gang været som nyt igen.

Som sagt har det været tastaturer af typen med en "gummimåtte" (undskyld det
ufaglige udtryk, men jeg kender ikke lige et andet) og det er nok ikke at
anbefale, hvis knapperne sidder fast i tastaturet, så der kan komme vand i
elektronikken...

- Henrik...

Re: Nyt liv til gammeltelefontastatur - GENOPLIVNING

Rens med isopropyl eller renset benzin.
Hvis det er belægningen der er slidt af kan du prøve at reparere det, men
læs nogle måneder eller mere tilbage i gruppen, der har været lange tråde
om netop dette emne.

--
Venlig hilsen,
Søren