nyt batteri i kameraet

Når man tager nyt kamera (nyt batteri) i brug, understreges det i
brugsanvisningen, at batteriet skal sidde i opladeren i mindst 12 timer.
Hvorfor skal det egentlig det?
Når batterispændingen er høj nok, slår de fleste ladere alligevel strømmen
fra. Hvad skal det så gavne, at batteriet bliver siddende dér i de næste 10
timer?
Jørgen

Re: nyt batteri i kameraet

Uanset spændingen ubelastet skal et nyt batteri oplades efter fabrikantens
forskrifter for at opnå max kapasitet (mA/h).

Karsten H. (7870)
Re: nyt batteri i kameraet
Ja. det er det jeg mener, men hvad gavner det, at batteriet bliver siddende
i laderen så længe efter, at den har slået strømmen fra?
Jørgen

Re: nyt batteri i kameraet

At det sidder der i mange timer efter at det er opladet betyder i visse
ladere, at det vedligeholdslader.

Normalt skal et nyt batteri bruges 3-4 gange (afladning til50% og
opladning) inden det har den fulde kapacitet. -så lad være med at købe
nye batterier dagen før ferien, så er der ikke så meget krudt i dem.

Bo //

Re: nyt batteri i kameraet
Interessant.
Det vat jeg ikke klar over. Så kan man vel bare køre noget video og sørge
for at tænde alt i displayet så man kam aflade mest muligt i en fart - og så
ioplade igen.
Tak
Jørgen