Ny tinsuger

Hey..

Jeg skal have indkøt mig en ny tilsuger.. og det er åbentbart ikke så lige
til som først antaget.. de kan jo både fåes i helstøbt alu og med og uden
fetlon spids og i frofudgaver osv osv osv... og lige fra 19 kr til 150kr
(for den dyreste de havde der hvor jeg kikkede)

Men hvad skal jeg vælge? jeg har inge problemer med at give 150kr for en
tilsuger hvis det er det der skal til.. men vil følge mig rimelig snydt hvis
den til 19kr er nøjagtig den samme bare i en anden farve...

Hvilken kan anbefales?

//Brian

Re: Ny tinsuger

Hvis den til 19 kr. udfører sit job, så er den vel god nok.. Så er der jo på
ingen måde grund til at ofre 130 kr. mere på sådan en dims, vel?.
Helt seriøst, så synes jeg ikke at en prof. er meget bedre end en billig,
kravet er kun at den skal have teflon spids, efter min mening. Den skal
selvfølgelig virke, det kan en teflon spids ikke klare, hvis resten er noget
lort.

Mvh Hauge

Re: Ny tinsuger

det er da umuligt at svare dig på - det rette valg på være den du har
det bedste samarbejde med - køb dog den til 19 kroner og prøv den, er
den god nok til dig er det fint, ellers overlever man nok den tyver ;)

Jeg benytter stadig, min 30+ år gamle tinsuger, ved sjældne
lejligheder, hvor et stykke tinsugetråd ikke er lykken
--
Jan_stevns

Re: Ny tinsuger

Den svenske "INTROVAC" er vel nok stadig den mest effektive, der findes
på markedet.

--
Ha' det rart
Karsten H. (7870)

Jeg er ikke helt sikker på den holder prisrammen ;)
--
Jan_stevns

Re: Ny tinsuger

Nu er det mere en 30 år siden, jeg købte mine, og de virker stadig som
nye. Man kan både få nye spidser og stempelpakninger om nødvendigt.
Hvad de koster i dag? Aner det ikke. Ved blot, at de duer.

--
Ha' det rart
Karsten H. (7870)

Det gælder vist for de fleste tinsugere. Det er et værktøj som bliver
brugt mindre og mindre.

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express?
Prøv MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews /

Re: Ny tinsuger

Joh, da

--
Ha' det rart
Karsten H. (7870)

Jeg bruger aldrig min tinsuger, jeg foretrækker at bruge
sugetråd til opgaverne, det er rare og mere skånsomt
at arbejde med syntes jeg.

Men skal du have en tinsuger, så sørg for at det er en
ladegrebet ikke bevæger sig på når den udløses. Dem
hvor ladegrebet suser ud ved udløsningen er farlige for
tænder, lamper og andet udstyr.

Re: Ny tinsuger
Hej!

Glem alt om teflonspidser efter min mening. Det du skal have er en
fleksibel _silikone_spids - de er bare så meget bedre. Spidsen er
varmeresistent og kan trykkes ned over lodningen og slutter helt tæt, så
du får det hele med. Når spidsen stopper til kan du nuldre den, bruge
den medfølgende pind, eller bare stikke loddekolben ind og fjerne resterne!

Denne er et eksempel på hvad jeg mener:

http://dk.rs-online.com/web/search/searchBrowseAction.html?method=getProduct&R20%37795

Jeg irriterer mig over min gamle teflon-suger hver gang jeg bruger den.
Har vænnet mig til en med silikone på arbejdet :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Ny tinsuger
Hej Kim

Smid den dog ud og køb en med silikonespids :)

Re: Ny tinsuger
Hej!

Har bare ikke fået købt een endnu ;) Til gengæld har jeg investeret i
udstyr til omlodning/reballing af BGA kredse. En ting af gangen :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Ny tinsuger
Hej Kim

Så køb den eneste tinsuger der virkelig er værd at arbejde med :)

http://www.boughen.com.au/products/Denon_SC_7000Z-967-92.html

Re: Ny tinsuger
Hej!

Nok lidt overkill til mit formål :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Ny tinsuger

Og ubrugelig... dem har vi nok gået 10 stk igennem på jobbet, der er alt for
meget der går istykker, og sugeevne går drastisk ned når den ikke har helt
nyt filter. Den kan ikke anbefales af mig... Nu bruget vi en billig fra
Cypax, den har bare kørt uden problemer. Den er også med ekstern sugemotor,
der er bare mere kraft i.

/Carsten

Re: Ny tinsuger
Hej Carsten

Det må være personalet der er fejlen, de teknikkere jeg sørger for
værktøj til vil begå mord for disse maskiner.

Sugestationer med løs station duer ikke i en servicekuffert.

Re: Ny tinsuger

Det vil jeg også sige.

Den og så en Metcal loddestation, så kan jeg klare mig.

Jesper Poulsen

Re: Ny tinsuger

Tænkte nok at der var en der skrev det før mig.

Bløde spidser er det man skal gå efter.......

Re: Ny tinsuger

Risikoen for at slå øerne af formindskes også drastisk ved en blød spids.

Jesper Poulsen

Re: Ny tinsuger
Hej Jesper

Netop derfor foretrækker jeg sugetråd frem for tinsugere.