Ny oplader??

Hej alle
Ved ikke om dette er den rette gruppe for mit spørgsmål men jeg forsøger
alligevel:
Er ejer af et ældre Samsung videokamera, hvortil hører 2 Ni/Cd  ( 6v )
batterier på henholdsvis 1200 og 2400 mAh. De er blevet trætte og jeg har
googlet og fundet et NiMH på 4000mAh. Det vejer godt nok 60 gr. mere end mit
største, men mon ikke jeg kan bære det alligevel?

Kan jeg bruge min gamle lader til den type??

--
Hilsen Lars Thorborg

ISIS - Bianca 28 - Frederikssund