ny antenne til babyalarm

Beklager, hvis det ikke er den rigtige gruppe, men ved ikke, hvor ellers...

Jeg har knækket antennen på vores dyre babyalarm (Nova et eller andet).
Ligedeledes har min søn for et stykke tid siden knækket antennen til sin
fjernstyrede bil.

Er der en standard form og størrelse indenfor antenner til den slags udstyr,
så man ikke skal betale flere hundrede kroner for at få bestilt en original
hjem?

I babyalarmen kan jeg nemt afmontere den gamle antenne - men jeg skal jo
have en ny med præcis samme diameter for, at den kan passe. Den har et hul i
"foden", som man skruer antenneledningen i.

Antennen på den fjernstyrede bil er sådan en af dem, der skrues i (dvs. med
gevind i "foden").

Hvis det kan lade sig gøre at få billige "stanard-antenner", hvor så - helst
i Kbhvn.

På forhånd tak
Jakob

Re: ny antenne til babyalarm

på babyalarmen (hvis ca 433MHz) monterer du 17cm metal tråd. en 2mm
pianotråd fungerer ok hvis rustfrit stål ikke er til at skaffe. tykkelsen
har ikke det store at sige.
på rc bilen sætter du en antenne på 30-40cm. det er ikke den rigtige længde
men det virker.

Jacob

Re: ny antenne til babyalarm
har hørt fra en kollega at antenner til denne alarm kan købes i f.eks
babysam. Mener han sagde 35,-

<m