Nüvi 660 med bilradio og Nokia car kit

Hej NG.

Jeg har et Nokia carkit, der sender telefonsamtaler ud gennem
bilradioen via et kabel. Kan jeg koble min Garmin nüvi 660 på radioen
samtidigt, så jeg kan lytte til min MP3 samling på et SD kort i
nüvien
igennem radioen?
Altså en jack "Y" adapter som f.eks denne:
http://www.el-supply.dk/?Gid51%6&Vid74%78

Vil det fungere?
Skal der evt. skilletrafo på også?
Spørgsmålet er også stillet i dk.teknik.satellit.navigation, men der
er måske større ekspertise her....

Venlig hilsen
Svend Spanget

Re: Nüvi 660 med bilradio og Nokia car kit

Hej Svend.

Jeg har sjovt nok samme hardware og gE5%r og fifler med det samme.
Jeg er kommet sE5% langt at jeg investerer i en wireless fm transmitter.
Den koster fra under en "hund" og op til en to - tre hundrede. Den
monteres i Phone udgangen pE5% Nuvi'en og sE5% til en cigartE6%nderstik.
Derefter stiller man radioen pE5% en given frekvens og gemmer den . NE5%r
du sE5% vil hF8%re MP3 trykker du pE5% den valgte knap pE5% radioen.

Og dit handsfri virker sE5%ledes som det altid har gjort.....

/ Lars

Re: Nüvi 660 med bilradio og Nokia car kit

Ja, det har jeg også overvejet, men der er jo et mindre problem
med lovligheden ;-)
Hvilken sender har du besluttet dig for?

Svend

Re: Nüvi 660 med bilradio og Nokia car kit

FM sendere er lovlige i DK så længe du ikke overstiger den tilladte
effekt, så hvis du køber en i el-giganten etc. så skulle den gerne
overholde de krav, der nu må være, hvis du vil bryde loven
så er QXL.dk et godt sted, der bliver solgt
mange import sager, som sender med alt for meget effekt.

/Rasmus

www.linuxfromscratch.dk
www.c-system.org
http://irc.linux.dk

Re: Nüvi 660 med bilradio og Nokia car kit

Hej,

Jeg vender lige tilbage....PrF8%v imens at Google pE5% sider fra Danmark,
og skriv wireless fm transmitter eller trE5%dlF8%s fm sender. SE5% vE6%lter
det frem...

IF8%vrigt er der lempet pE5% reglerne sE5% det nu skulle vE6%re lovligt at
benytte af smE5% fm sendere der mE5%ske rE6%kker 10 - 20 meter.Se her:
http://www.itst.dk/wimpdoc.asp?page3D%nyhed&objno3D%210420158

/ Lars

Site Timeline