Nummerviser med RS-232 udgang

Hej NG

Jeg er på jagt efter en nummerviser med RS-232 udgang, så nummeret på den
der ringer kan komme ind i pcén.
Jeg ved at Brinck Elektronik har / haft et byggesæt, men det udgår.
Er der nogen der har en god ide udover at bygge den selv ?

--
Venlig hilsen

Viggo

Re: Nummerviser med RS-232 udgang

Det er ikke så svært, du skal bruge:
en LF transformator,
en opto-cpl til ringedetector
en DTMF decoder og crystal til denne.
en uP som bindeled mellem decoder og pc.
+ det løse "R,C"

Det er ikke så svært at lave det, der sendes en DTMF toner før den første
ringe puls kommer, det er så bare disse toner der skal decodes og sendes
videre til din PC.

--
Hilsen
   Peter N Petersen

Ja, hardwaren er det mindste af det. Der skal vel osse blandes noget
tekst, der skal kompileres. Både til nummerprocessoren og til PC'en

Bo //

Re: Nummerviser med RS-232 udgang
Jammen hvorfor køber du ikke bare det fra Brinck ?
Jeg har lige samlet sådan en fætter - og det spiller bare.

(PS: Der var 3 forkerte modstande med i min pakke !!!!)

Re: Nummerviser med RS-232 udgang

http://www.blichfeldt.dk/numviser/numvisdk.htm

  Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk

Re: Nummerviser med RS-232 udgang

Tak for svarene, jeg valgte Brinck´s byggesæt

--
Venlig hilsen

Viggo

Site Timeline