Null modem kabel RS232

Hvis man køber et kabel som nævnt i subject, kan man så forvente at alle
  forbindelser er byttet? 2 og 2.

Dvs. med "Full handshaking"

Som bla. vist nederst her:
http://www.lammertbies.nl/comm/cable/RS-232.html

Jeg kan forstå at der ingen standard er på området.

Mvh.
Jørgen

Re: Null modem kabel RS232

Det burde man kunne, men der er ingen der siger at det skal være sådan
for at man kan kalde det det ene eller det andet.

Re: Null modem kabel RS232
Hej Jørgen

Må jeg anbefale at du finder en leverandør der fortæller
om kodningen på bestillingssiden ?

Re: Null modem kabel RS232 [ Brugervenlig RS-232: Utopisk? ]

Hej Jørgen

Grunden til at kabler til RS-232 fås i så mange varianter, skyldes at
RS-232 har mange optionnelle eller lokalt sløjfede out-of-band signaler.
Kombinér det med at man også ønsker sig null-modem faciliteter og
forskellige stikstørrelser og køn. Ydermere har meget udstyr kun
implementeret delmængder af out-of-band signalerne.

Så har du mange muligheder med mange faldgruber (problemet i en
nøddeskal), hvilket kan gøre mange RS-232 wanna-be forbindelser til
tidsslugende hobbyprojekter.

Her er en mulig testlusningsæske:

RS-232 Break-Out-Box:
http://www.lashen.com/products/tools/CZ_32-122.asp

-

Bl.a. Trouble-Shooting Serial Port Connections:
http://www.windmill.co.uk/wiring.html

-

http://www.google.dk/search?hl=da&q=rs-232+break-out-box+re-wire

-

Gid USB eller ethernet over PDS (ved længere afstande) ville erstatte al
RS-232.

Brugervenlig RS-232: Utopisk?:
Eller drivere til RS-232 som kunne lave lavniveau forhandling så
forbindelsen ville virke, hvis bare rx og tx var forbundet rigtigt.
Herefter forhandler/tester de om brug af resten af signalforbindelserne
incl. lokalsløjfning.

hilsen

Glenn

Re: Null modem kabel RS232

Tak for svar.

Jeg lånte et kabel i den lokale radioforretning.
Han sagde at det var et null modem kabel.

Jeg aner ikke hvordan der var. Men det fungerede!  (Og vi diskuterede
det ikke)

(Til downloading af nye SW i en Vantage reveiver.)

Hvis nogen har erfaring med den, er jeg ret interesseret.

(Jeg kender selvfølgelig sat-gruppen. Men det er ikke noget der bliver
spurgt til ret tit.)

Og jeg kender et par udenlandske "nyhedsgrupper" om Vantage.
Men har stadig ikke forstået hvorfor Vantage hjemmesiden er så dårlig.
Der mangler seriøst en forklaring på de data de stiller til rådighed.

Mvh. Jørgen

Site Timeline