Nul jord = summelyd?

Min PC skærm summer ganske lavt, jeg har lyddæmpet min PC og er nu blevet
opmærksom på den lyd, men hvad skyldes det?
Jeg kunne egentligt godt forestille mig at det var fordi den ikke var jordet
at den sagde sådan.
Om det så er fordi at et eller andet sted i min underbevidsthed forbinder
jeg det med et lydkort der står og summer i højtalerne hvis der ikke er
jordet.
Ellers er det vel billedrøret der står og summer når det laver billedet?

Nogen der gider at forklare det for mig?

På forhånd tak
Morten Lundstrøm

--
replace .hej with .com at the end of my e-mail.

Re: Nul jord = summelyd?

Tag strømmen fra skærmen, summer det vidre?

Du må da kunne høre hvor i maskinen lyden kommer fra?

Brian

Re: Nul jord = summelyd?

lidt (meget?) OT... mine højtalere summer - er det bare fordi jeg ikke har
jord på min comp?

Re: Nul jord = summelyd?

Nej, transformatoren i dine aktive højttalere er bare for ringe.

Re: Nul jord = summelyd?
Hej Morten!

Vertikalafbøjningen.

jordet

Prøv, at sætte en potteplante ovenpå skærmen og se, om det kunne afhjælpe
problemet. ;-)
Hvis det ikke hjalp, så er det altså ikke pga. manglende jord, at din skærm
brummer.

Nu er jording og elektronik altså ikke ligefrem ensbetydende med, at man
bare kan få brum til at forsvinde.

Netop!

Hilsen
Lars