Nul gennemgang eller ej?

Hej Gruppe,

Jeg er ved at lave et lille MCU styret timer kredsløb til en pumpe (skal
monteres i klemrækken) Jeg overvejer at anvende et solidstate relæ istedet
for et mekanisk relæ.
Grunden hertil er at jeg kan klare mig med en mindre spændingsforsyning og
altså en mindre trafo. (der er ikke meget plads i klemrækken!)
Men kan jeg bruge en solidstate løsning til en asynkron motor, bruger ca.
3,5A i drift og hvis ja, skal det være med nulgennemgang eller uden?

Mvh
Gert K.

Re: Nul gennemgang eller ej?
Hej Gert,

Se på databladet for et givet SSR, der burde stå hvilke krav der er ved
induktiv last. Nogle kan, andre ikke.
Nulgennemgangsswitching er ikke specielt godt til induktive laster, da
nuullet i deres strømtræk ligger faseforskudt i forhold til
spændingsforsyningens nul.

--
Venlig hilsen,
Søren