NTSC til PAL

Hola,

jeg har overvejet om det ikke var muligt at bygge en lille dims som
kunne konvertere et NTSC signal til PAL signal.

Jeg har nemlig et TV som ikke kan finde ud af 60hz og vil gerne bruge
mine Sony PS2 til at afspille NTSC film :-)

--
-jens
RSV1000 '99

Re: NTSC til PAL

Det der med at lave pulldown af frameraten er ikke helt så lige til,
hvis det skal være bare nogenlunde

Måske kan din ps2 finde ud af at lave pulldown, det er ret normalt at
dvd spillere kan gøre det.

Hvis den ikke kan det så er det billigste nok at få en dvd spiller der
kan, de koster jo ikke alverden længere:)

Re: NTSC til PAL

Det plejer ellers at være farverne og/eller lyden der driller i den
forbindelse.
Beskriv lige lidt mere præcist hvad der går galt for dig.

/Hans

Re: NTSC til PAL

fin lyd, s/h billede som er lidt "uldent" i kanterne :)

Jeg har prøvet et par ps2 spil hvor man kunne vælge mellem 50 og 60hz -
ved 60hz fik man ovenstående billede - ved 50hz var det som det skulle
være :)

--
-jens
RSV1000 '99

Re: NTSC til PAL

  En Pal converter kan købes til ca 149 kr,,jeg købte en i Roskilde,den
løser problemet til en P.S,ikke 2,men problemet var det samme,god
lyd,elendigt billede !

Mvh  Steen

Re: NTSC til PAL

Hvilken dims og hvor? lyder som noget jeg kan bruge :)

--
-jens
RSV1000 '99

Re: NTSC til PAL

 De sagde at det  hed en Pal Converter,det var en  PC og playstation
butik,jeg kan selvfølgelig ike lige huske hvor i Roskilde det var lige
nu,eller navnet,men jeg leder !

Mvh  Steen

Re: NTSC til PAL

Roskilde,den
Her er så adressen
http://www.mm-vision.dk /

Mvh  Steen

Re: NTSC til PAL

Ah, en der konverterer til alm. antennesignal - måske ikke helt dumt -
til 150kr er det ihvertfald næsten ikke penge ud af vinduet hvis det
ikke virker ;-)

Takker

--
-jens