Norton Cammand (dos) lpt link, på en windows 2000 maskine.

Hej,

Måske ikke den rigtige gruppe, men det er nok her man finder nogen som har
støt på problemet, og hvis der er nogen som har løst det.

Nogen der har en løsning til hvordan man bruger Norton Command (dos version)
link via LPT1, under W2000.

Mit problem er at jeg har en del dos styringer, som jeg skal servicer, og
der er installeret NC på dem. Det vil sige at jeg kan overføre filer til/fra
disse styringer via NC, men er nød til at kører Windows98. men vil gerne
kører W2000 eller måske XP.

Findes der måske et program som understøtter LPT, under W2000 og er
kompatibelt med NC link funktion. Hvis ikke er der ikke nogen som har lyst
til at lave det. *S*

MHV

Re: Norton Cammand (dos) lpt link, på en windows 2000 maskine.

Jeg ville nok prøve i en af dk.edb.* grupperne

Klaus

Re: Norton Cammand (dos) lpt link, på en windows 2000 maskine.
Hej Klaus,

Ja, men tror bare ikke de bokser med sådanne problemer.

MHV

har

Re: Norton Cammand (dos) lpt link, på en windows 2000 maskine.

Selvfølgelig gør de det. Mere end vi gør i elektronik.

Og svar så venligst under det der bliver skrevet, og klip det over
flødige væk.

Poul Erik
Fjern cykel i adresse

--
                                        == __o
Poul Erik Lindaa   === _'\ <_       E-mail: snipped-for-privacy@mail.tele.cykeldk

Jo, i langt højere gad en os "hardwarefolk"

Klaus

Re: Norton Cammand (dos) lpt link, på en windows 2000 maskine.

Hyper Terminal
eller
copy filnavn.ext lpt1:

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
Re: Norton Cammand (dos) lpt link, på en windows 2000 maskine.

Kan man bruge copy filnavn.ext lpt1: fra windows2000 -> dos ?, og hvad skal
man gøre på dos maskinen ?

MHV

Re: Norton Cammand (dos) lpt link, på en windows 2000 maskine.

Ja, http://www.ghisler.com /

Alternativt kan du bruge en hvilken som helst Norton Commander til winbøws.

Men husk, at du skal bruge et specielt linkkabel.

Claus

Re: Norton Cammand (dos) lpt link, på en windows 2000 maskine.

winbøws.

Også når det er til W2000? og link via LPT ?

Kan vel bruge det sammen kabel som når jeg laver link mellem 2 dos maskiner
?

MHV

Re: Norton Cammand (dos) lpt link, på en windows 2000 maskine.

Citat fra windows hjælp:

DirectParallel-driveren understøtter sammenkobling af to computere via normale
parallelle porte og ECP-porte (Enhanced Parallel Ports) med kabler af typen
Basic eller Fast Parallel fra Parallel Technologies. Klik på Adgang via
DirectParallel, hvis du vil have yderligere oplysninger om, hvordan du bruger
et DirectParallel-kabel til en direkte forbindelse.

Adgang via et DirectParallel-kabel
Funktionen DirectParallel i Windows 2000 understøtter sammenkobling af to
computere via almindelige parallelle porte og ECP-porte (Enhanced Parallel
Ports) med kabler af typen Basic eller Fast Parallel fra Parallel
Technologies. Oplysninger om, hvordan du konfigurerer en direkte
netværksforbindelse med et kabel af typen DirectParallel, finder du under
Sådan oprettes en direkte netværksforbindelse ved hjælp af et
DirectParallel-kabel. Kabler til direkte sammenkobling af to computere er
tilgængelige fra flere forskellige kilder. Du kan få DirectParallel-kabler fra
Parallel Technologies eller fra deres lokale forhandlere. Klik på Sådan
kontaktes Parallel Technologies eller en lokal forhandler for at bestille
kabler til direkte forbindelser (Direct Cable Connection), hvis du vil have
yderligere oplysninger.

Claus

Site Timeline