Norm for liniesignal

Nogen der kan huske normen for liniesignal?

Jeg mener det er 0,75Vpp målt over 75 Ohm ...

Hvad med indgangsimpedansen i en linietrin? Kan det passe den er 37KOhm?

mvh.
Kim Frederiksen

Re: Norm for liniesignal

Kan jeg få dig til at løfte sløret lidt for hviket lineisignal vi taler om?,
så vi kan hive den rigtige Norm frem.

Mvh.. Uffe Ravn

Re: Norm for liniesignal

Linie Audio

mvh.
Kim Frederiksen

Re: Norm for liniesignal

"Kim Frederiksen" <kim snabela gmail punktum com> skrev

Efter hukommelsen:

Broadcast studier +6dbu
Pladestudier +4dbu

Japansk semiprofgrej -10dbV

Consumaudiogrej i phonostik 0dbu

B&O linesignaler i både phono og DINstik 0dbu

Telefonlinier samtale 0dbm
Telefonlinier andre signaleringer  -10dbm

SCARTaudio 0dbV

Er der nogen der kan huske hvor mange miliampere i DINnormen?

Mvh. Uffe Ravn

Re: Norm for liniesignal

Du glemmer en detalje

man angiver 0dbm, som 775mv over en 600Ohms linietrafo
(næsten som i rent oohms impedans)

(Der er ikke nogen grund til at snakke om 0dBu, da det er i volt)

Har du ikke DIN normen til hånde ?

--
snipped-for-privacy@stevns.net

Stafetten - hvad hulen er det ?  Find selv svaret på
Re: Norm for liniesignal

Ja nærmere betegnet 0,775 Volt

Hvorimod 0dbV naturligvis er 1Volt

Jeg mener at den er her et sted, men hvor?

Mvh. Uffe Ravn

Site Timeline