Nokia kamera modul? Trådløs?

Jeg har kigget lidt på kameraer moduler fra mobil telefoner,
1-3.2 Megapixel.
De er utrolige små, og nogle kan give High Definition med 30fps,
nogle med indbygget JPEG compression, perfekt til at sætte på min
modelflyver :-)

Men hvad med digitalt trådløse video link,
er der nok båndbredde til at sende på 2.4GHz eller 5.8GHz ISM ?

Protokollen der for det meste bliver brugt er SMIA
CCI is used for camera control. (I2C)
and CCP1 or CCP2 for camera data a serial Sub-LVDS bus
at datarates from 208-650Mbps..
http://www.smia-forum.org/specifications/interface.html

http://www.st.com/stonline/products/literature/bd/14409.pdf

http://forum.sparkfun.com/viewtopic.php?t10%314&highlight=camera

Er det overhovedet muligt at lave,
eller skal jeg bare glemme det?

--
Med Venlig Hilsen
Johannes Kristensen

Hvorfor ikke bare montere hele telefonen i maskinen? Du udlodder selvfølgelig
kamera'et og monterer det strategisk korrekt.

Så kan du indspille videosekvenser direkte på hukommelseskort. Og hvis du kan
lave noget remote desktop på telefonen kan du se det live :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Nokia kamera modul? Trådløs?
selvfølgelig
Det kunne man gøre hvis bare der skal optages - men leder mere efter en måde
at sende High Definition video trådløst realtime.

kan

Jeg får rimelig sikkeret en delay på >2sekunder,
og jeg flyver nemlig modelflyet ved at kigge i kameraet.
Så 2 sekunder delay(+ evt ustabilitet) kan godt give en del problemer..
Ved 3G dækning via videosamtale syntes jeg at få et delay på <500mS der lige
kan gå, men det er meget ustabilt,
og det er vidst max 640x480.

Har også prøvet med digital kameraer med TV out samtidig med at der bliver
optaget i næsten HD på SD kort.

Lige nu bruger jeg små kameraer i TV opløsning der sender analogt på 2.4GHz,
men kunne godt tænke mig noget realtime HD trådløst link istedet..

Det bedste ville være at kunne sende realtime High Definition video
trådløst,
til en laptop eller HD TV.

--
Med Venlig Hilsen