Nokia 3210 lcd display til pc'er?

Da, jeg har en gammel 3210 som skal til skrald,vil jeg høre om jeg kan benytte displayet fra den, som de projekter hvor man tilslutter lcd skærm til pc'en's serial og hvordan, har søgt,men får kun de nyere nokia display frem og ingen hjælp til hvordan printet skal være.

/Johnny

Reply to
kim

Det kan man godt, man kan ihvertfald med displays fra 3310, spørgsmålet er så om man kan finde ud af at styre det, til 3310 skulle det være forholdsvis nemt, men det kræver nok du laver dit eget software... Har du prøvet google?

Brian

Reply to
Brian Lund

hvordan gør man ved 3310, siden du skriver det er nemt, det kunne jeg da godt bruge

--
Calle
Reply to

Jeg har set et datablad på displayet, det så ikke så forfædeligt svært ud hvis man ellers har lidt styr på seriel kommunikation :)

Du kan prøve google, jeg har ikke lige et link i lommen...

Brian

Reply to
Brian Lund

Såvidt jeg kan huske, så bliver de styret via I2C.

Mvh Jesper

Reply to
Jesper Hansen

Bliver alle pixel-data sendt via I2C? Er der båndbredde nok til det?

--
M.V.H
Christian Iversen

"Brian Lund" skrev i en meddelelse news:40071940$0$95092$ snipped-for-privacy@dread11.news.tele.dk...

skærm

display

forholdsvis

google?

Ja jeg har prøvet google og diverse søgemaskiner, ulempen er at jeg er totalt newbie til elektronik og derfor tænkte at nu ligger jeg inde med et display fra en nokia 3210 som jeg kan benytte displayet fra og kaste det på en serial port, da disse projekter er totalt nemme... byg og sæt til løsning. *GGG*

men ak ak jeg tror jeg hellere må kaste mig over en (tlf. er optaget lys ting) som projekt istedet for.

Reply to
TopDuck

Her er ét:

:)

--
-jens
Reply to

Hej Calle,

Se på Jespers side om det (der kan du hente et datablad på styrekredsen).

--
Venlig hilsen,
Søren