Nokia 3210 lcd display til pc'er?

Da, jeg har en gammel 3210 som skal til skrald,vil jeg høre om jeg kan
benytte displayet fra den, som de projekter hvor man tilslutter lcd skærm
til pc'en's serial og hvordan, har søgt,men får kun de nyere nokia display
frem og ingen hjælp til hvordan printet skal være.

/Johnny

Re: Nokia 3210 lcd display til pc'er?

Det kan man godt, man kan ihvertfald med displays fra 3310, spørgsmålet er
så om man kan finde ud af at styre det, til 3310 skulle det være forholdsvis
nemt, men det kræver nok du laver dit eget software... Har du prøvet google?

Brian

Re: Nokia 3210 lcd display til pc'er?
hvordan gør man ved 3310, siden du skriver det er nemt, det kunne jeg da
godt bruge

--
Calle

Re: Nokia 3210 lcd display til pc'er?

Jeg har set et datablad på displayet, det så ikke så forfædeligt svært ud
hvis man ellers har lidt styr på seriel kommunikation :)

Du kan prøve google, jeg har ikke lige et link i lommen...

Brian

Re: Nokia 3210 lcd display til pc'er?

Såvidt jeg kan huske, så bliver de styret via I2C.

Mvh Jesper

Re: Nokia 3210 lcd display til pc'er?

Bliver alle pixel-data sendt via I2C? Er der båndbredde nok til det?

--
M.V.H
Christian Iversen

Re: Nokia 3210 lcd display til pc'er?

Her er ét: http://www.myplace.nu/mp3/nokialcd.htm

:)

--
-jens

Re: Nokia 3210 lcd display til pc'er?
Hej Calle,

Se på Jespers side om det (der kan du hente et datablad på styrekredsen).
<URL:http://www.myplace.nu/mp3/nokialcd.htm

--
Venlig hilsen,
Søren

skærm
display
forholdsvis
google?

Ja jeg har prøvet google og diverse søgemaskiner, ulempen er at jeg er
totalt newbie til elektronik og derfor tænkte at nu ligger jeg inde med et
display fra en nokia 3210 som jeg kan benytte displayet fra og kaste det på
en serial port, da disse projekter er totalt nemme... byg og sæt til
løsning. *GGG*

men ak ak jeg tror jeg hellere må kaste mig over en (tlf. er optaget lys
ting) som projekt istedet for.