Nogle Xilinx-eksperter herinde ??

Hej!

Jeg er kommet igang med at rode med lidt CPLD'ere. jeg har købt nogle
XC9572XL kredse og har bygget mig en programmer. jeg kører med nyeste
version af WebPACK'en som p.t. er 8.1/2i og jeg er ved at blive
fortrolig med programmet. jeg har et meget simpelt behov for at lave
noget logik, så indtil videre foregår alt i schematic mode, jeg har ikke
et pip forstand på VHDL, ABEL m.m. p.t. - må læse en bog om det en dag...

I den nye WebPACK 8.1/2i kan man definere User Constraints (Assign
package pins) grafisk, og det virker helt fint.

Jeg har også nogle gamle kredse liggende, som dog er helt nye, men de er
ikke supporteret af den nye WebPACK så jeg skal helt tilbage til en
3.3WP8.1 release for at der er support for Coolrunner/XPLA kredsene.

Kredsen jeg sidder med p.t. er en XCR5064C (Philips PZ5064CS10A44).

Jeg har lavet lidt programmer og har uploadet til den, og det virker,
men den placerer pins'ne uhensigsmæssigt for mig, og jeg vil gerne selv
bestemme hvordan pinout skal være (til en vis grænse, selvfølgelig)

Det viser sig så, at det ikke er noget grafisk værktøj til
Pin-definitioner i den gamle Webpack, for klikker jeg på "User
Constraints" - "Edit UCF File" kommer der bare en tom notepad op. altså
der skal skrives noget kode der definerer pins'ne... problemet er bare,
at jeg ikke kan finde noget dokumentation på, hvordan dette gøres, eller
skulle det være muligt at definere det med et værktøj, men jeg bare
mangler det ?

Jeg har _ALLE_ pakkerne til den gamle release installeret, alt til
simulation, FPGA-pakker osv, der mangler ikke noget.

Er det en her i gruppen der kan komme med nogle guldkorn med hvordan jeg
kommer videre ? Jeg vil frygtelig gerne bruge de gamle kredse da jeg har
et par stykker liggende, specielt nogle 84-benede PLCC'ere...

På forhånd tak,

Per Jensen.

Site Timeline