Nogle Hajer her inde ??? - Page 2

Re: Nogle Hajer her inde ???

Okay, var det kondensatoren der røg, eller en printbane inden da den gik
i stykker ?

En kondensator der går i stykker lugter fælt af fisk - man er ikke i
tvivl.....

1 og 2

Re: Nogle Hajer her inde ???
On 11 Aug., 15:54, "Klaus D. Mikkelsen"

Det der skete var den store C50 som begyndte at ryge. Jeg slukkede
hurtigt. Alt virkede dog perfekt men sE5% jo ikke sundt ud med rF8%g. Dog
tror jeg ikke C50 var kortsluttet eller noget selv da trafo blev
afbrudt, var der rigeligt med strF8%m til den kF8%rte 2-3 sek efter
afbrydelsen.

Siden den dag har jeg ikke haft gang i den. Jeg hE5%bede det bare var
den store C50 der var blevet def. med alderen, men det lader det alsE5%
ikke til. Jeg lagde dog ogsE5% mE6%rke til at C59, sE5% lidt boblet ud i
toppen, sE5% derfor har jeg ogsE5% skiftet den. Det har dog ikke hjulpet.

Jeg kan pE5% D6 og D7 mE5%le 12v sE5%danne en gammel computer bruger ogsE5%
12v (ogsE5% minus). Men jeg kan ikke finde 5v nogle steder.

Re: Nogle Hajer her inde ???

Noget der slet ikke gir nogle mening for mig, er at der er omvent pol.
pE5% lytten nu?

Jeg loddede den der modstand i igen R36

Og mE5%lte igen over lytten, nu fE5%r jeg -0,25v DC hvis jeg mE5%ler rF8%d =
pin
til plus og sort pin til minus, bytter jeg om bliver det 0,25v DC -
det hE6%nger slet ikke sammen ?

Re: Nogle Hajer her inde ???

Den der C50 skulle vel ikke have "bane" på begge sider af printet ? Og Du i
iveren efter at skifte har revet en gennemplettering med ud :-/

Orla Pedersen
Re: Nogle Hajer her inde ???
On 11 Aug., 19:22, Orla Pedersen

Det kunne jo godt tE6%nkes, kan kan ikke se sE5% meget pE5% printet
(kopibeskyttet), sE5% man kan ikke se banerne, men pE5% undersiden af
pritet kan man - fremgE5%r det af diagrammet ?

-Claus

Re: Nogle Hajer her inde ???

Hvis jeg mE5%ler mellem 1<>2 fE5%r jeg ohm 100-200 i 0.5sek sE5% forsvinder
det og jeg mE5% hE6%ve mE5%lepindenen for at kunne mE5%le igen. Bruger jeg
diodetesteren. TE6%ller den fra negativt op stopper pE5% ca. 954 hvor den
bliver.?

Giver det nogle mening. burde der ikke vE6%re en 100% forbindelse mellem
2 og 1 iflg diagrammet?

-Claus-

Re: Nogle Hajer her inde ???

Jo, der skal være en solid forbindelse. Enten var det den der røg, under
"sammenbruddet", ellers har du fået ødelagt den ved udskiftningen af
elektrolytten.

Tag noget ganske tyndt tråd og lod det mellem punkt 1 og 2.

Tænd igen og mål spænding over C50

Re: Nogle Hajer her inde ???
On 11 Aug., 23:35, "Klaus D. Mikkelsen"

Hvor tynd skal den vE6%re ?
Problemet er jo hvis der virker, sE5% vil trE5%den nok brE6%nde over hvis
den er for tynd
da mainboardet sE5% begynder at trE6%kke pE5% psu'en
mainboard og psu er bygget sammen kun traffo er extern.

Re: Nogle Hajer her inde ???

NE5%r prF8%vede med ganske tyndt ledning, gav ikke rigtigt noget - snart
ved at opgive projectet :(

"Peter Opfinder" har tilbudt at kigge pE5% den, tror snart jeg sender
det over til ham, og hE5%ber han kan finde fejlen.

-Claus-

Site Timeline