Nogen der kan regne den ud?

Hej Alle.

En bekendt af mig fortalte mig om den her chip:
http://www.qprox.com/products/qwheel_qt510.php

Nu har jeg så gået lidt og tænkt over hvordan de gør
men jeg kan ikke helt regne det ud. Jeg har dog et par forslag...

1. At måle støj.
2. At lave en oscillator og måle om frekvensen flytter sig.

Men det skal jo gøres så man får en analog værdi alt efter hvor tæt ens
finger er fra det pågældende målepunkt, for den her kreds kan
interpolere imellem målepunkterne for at få en højere nøjagtighed.

Er der nogle der kan regne ud hvordan det virker?

Mvh
    Jan

Re: Nogen der kan regne den ud?

Tilfører pulser i til de 3 tilledninger og måler hvor meget "energi" de
3tilledninger optager pga den kapacitive kobling til fingeren. Udfra disse
data kan "målepunktet (fingerens placering) beregnes ?

mvh
JBH

Re: Nogen der kan regne den ud?

Hej Jan

Den nøjagtige funktion kan jeg ikke hjælpe med, men det er en kapasitiv måling
med en smart autokalibrering.

Og firmaet kan noget meget smart med en simpel hardware - side 2 i dette
datablad viser hvad der skal til:
http://www.qprox.com/downloads/datasheets/qt510_604.pdf

Jeg har haft det omtalte "E510 Eval Board" mellem hænderne, og det virker meget
overbevisende.

  Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk

Site Timeline