Nogen der har et bud på denne, auto start af rotor? - Page 2

Re: Nogen der har et bud på denne, auto start af rot or?

Øh jeg må hellere sige, den mest enkle metode jeg kan finde ud af
at skrue sammen :o)
Henning Lund
Re: Nogen der har et bud på denne, auto start af rotor?

Det vil såmænd være det samme for "øvede".
Timeren er en enkel metode.

Re: Nogen der har et bud på denne, auto start af rotor?

Jeps.

Jo, det kan det sagtens være.

Tjekkede lige, har en:
SC 185 220, Combi recycler. Puls og pause justerbar op til 60 minutter
hver.

Her kan du hver time lave en puls på et givent antal minutter. Vælger du
at den altid skal dreje den ene vej rundt, så skal du blot tænde og
slukke for strømmen til rotoren med timeren.

http://da.wikibooks.org/wiki/PLC_bogen/PLC_hardware

Jeg er blevet doven på mine "gamle dage" og er begyndt at bruge PLC til
diverse styringer frem for at lodde timere og relæser sammen :-)
Programmering af PLC er ikke svært - jeg har læsrt mig selv det......

Enig.

Re: Nogen der har et bud på denne, auto start af rot or?

Det var jo smart, men nok ikke noget jeg skal begynde at rode mig
ud i :o(

Mener der stod det tog 70 sekunder fra Nord til Nord. Med den
timer, skal der så relæer på oder hwas?

Jow men rotoren kører jo kun til stoppet, så holder den og skal
så have en anden impuls for at returnere til hvor den først
startede fra.

Nu er det nok fordi jeg aldrig har interesseret mig for
eleltronik, at jeg ikke er kommet videre end welleman og Josty
kit (øh hed det sådan) samlefiduser.

Henning Lund
Re: Nogen der har et bud på denne, auto start af rotor?

Det kan man jo altid lave bagefter.

Hvis den altid kun skal køre den ene vej rundt - ja.

Kan den ikke fortsætte rundt som den lyster?

Skal du til at køre 2 veje rundt, kræver det lidt mere.

Re: Nogen der har et bud på denne, auto start af rot or?

Nej endelig ikke!

Det skal den ellers klipper den kablet på det monterede udstyr.

Henning Lund
Re: Nogen der har et bud på denne, auto start af rotor?

Ellers mokker man en glidering på, til overførsel af signaler.

Sådan gør man på vindmøllers hovedaksler - nå ja og på drejeskiver til
modeltog :-)

Re: Nogen der har et bud på denne, auto start af rot or?
Opsamling.

Jeg er ikke kommet ret meget videre, så kan i med de
oplysninger/diagrammer mm der er kommet frem nu, henvise til
f.eks et færdigt produkt der kan bruges til mit forsøg, eller er
der en som har lyst til at lave sådan en automatisk styring, da
jeg tror vi er ude over min formåen?
18 V
70 sekunder om at køre fra nord og til nord.
Skal kunne køre begge veje da der skal monteres ledningsdrevet
udstyr i toppen af rotoren og der er stop i rotoren.
Skal kunne starte rotoren fra ca. hvert 15 min og til hver time -
justerbar.
Justerbar køretid rotor fra ca 10 sekunder til 70 sekunder

Det må da være en opgave for et geni her i regntiden :o)

Henning Lund
Re: Nogen der har et bud på denne, auto start af rot or?

Nu er det jo lidt svært at vide hvad din formåen er Henning. Det er et
spørgsmål om at lave en timer som man ihvertfald tidligere har kunnet købe
som byggesæt under navnet "fototimer". og bruge den til at styre et relæ
eller muligvis 2 afhængig af kontakt antallet på relæerne.
Faktisk har jeg lavet en fototimer med en 555 som du gerne må få hvis du vil
hente den, da det med mørkekammer er lidt passé for mig efter at jeg har
fået fine digital kameraer.

Steen.

Re: Nogen der har et bud på denne, auto start af rot or?

Den er lille :o) har kun for mange år siden samlet lidt byggesæt
til eget brug, ikke alle virkede :o)

Nok to som omtalt, da den skal kunne dreje begge veje, der er jo
stop ved 360 grader og hvis den endelig kunne køre hele vejen
rundt, klippede den bare ledningerne til ip cameraet.

Henning Lund
Re: Nogen der har et bud på denne, auto start af rot or?
Hej Henning

Er det nødvendig for dig at dreje din antenne ?

Re: Nogen der har et bud på denne, auto start af rot or?

Webcam.

Henning Lund
Re: Nogen der har et bud på denne, auto start af rot or?
Hej Henning

Hvorfor køber du så ikke sådan et med indbygget
drejemotor og det hele ?

Re: Nogen der har et bud på denne, auto start af rot or?

Det er ikke til at finde til udendørs brug, indendørs
drejemotorer er der nok af, men udendørs, næe.

Henning Lund
Re: Nogen der har et bud på denne, auto start af rot or?
Hej Henning

Prøv f.eks. at Google på      outdoor camera dome

Re: Nogen der har et bud på denne, auto start af rot or?

Ja det har jeg prøvet løbende og ligeså for år tilbage da jeg
skulle have fat i en, der er nok af dem men ikke der kan bruges
til mit formål, der er den jeg har perfekt.

Henning Lund
Re: Nogen der har et bud på denne, auto start af rot or?
Hej Henning

Du kunne jo købe en tom dome og sætte dit eget kamer i.

Re: Nogen der har et bud på denne, auto start af rot or?

Nej fordi mit camrta kan ikke være i sådan en dome, skal vi holde
os til mit spørgsmål, tak?

Henning Lund
Re: Nogen der har et bud på denne, auto start af rotor?
Hej Henning

Jeg beklager mit forsøg på at hjælpe dig.

Re: Nogen der har et bud på denne, auto start af rot or?

Jeg bad om en løsning til rotorprojektet, så du skal ikke beklage
noget, jeg vil beholde det camera jeg har og påtænker ikke
udskiftning, så havde jeg oplyst dette, så derfor skal der bare
laves en løsning på det eksisterende udstyr.

Henning Lund