"No disc" siger min cd-afspiller - Page 2

Re: "No disc" siger min cd-afspiller
Hej Klaus

Jeg ved ikke med isopropylalkohol, noget jeg også bruger til
mange former for rengøring da sprit jo fedter på grund af det
denatureringsmiddel der er tilsat, skal det være ekstremt
rent, f.eks. glas optik, ccd chips o.s.v., ja så bruger jeg
æter.

Men for mange år siden lavede vi tandlægerøngtenudstyr,
der lavede vi nogle øre og næse pinde til i acryl (plexiglas)
efter noget tid begyndte der og komme reklamationer på
pinde, de sprang som glas, noget der undrede os meget
da vi jo ikke kunne få dem til at splinter under test, vi gik
så til plast leverandøren der fandt ud af at det var fordi man
på klinikkerne brugte sprit til rengøring. Vi gik så over til
at lave pinde i et andet plastmateriale der ikke påvirkes
sf sprit.

Mvh Max

Re: "No disc" siger min cd-afspiller

Øh. øre- og næsepinde til tandlægerøngtenudstyr?

Hjælp mig, for jeg har ikke fantasi  nok her.

Mvh. Uffe Ravn

Re: "No disc" siger min cd-afspiller

Meget lange tandrødder :o)

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Når man fotografere tandstillinger for at kikke om der skal
tandrettes, ja så tages der et billede direkte forfra og et
fra siden, hovedet fikseres i en opstilling, der hedder en
cephelostat, med et par pinde i ørene, en gaffel over
næsen og så forøvrigt også en pind under hagen.

Noget lignende dette

http://www.planmeca.com/EN/dental_x-rays/planmeca_promax /

Mvh Max

Re: "No disc" siger min cd-afspiller

Hmm. det lyder muntert ;-)

Jeg prøvede faktisk noget der mindede om den for nogle måneder siden, dog
scannede den hele vejen rundt, og den lavede et liniært billede af tænderne.
Her var fikseringen dog: pandeplade, ørestøtter, hagestøtte og en ting at
bide i.

Mvh. Uffe Ravn

Re: "No disc" siger min cd-afspiller

Da mange linser er lavet af plexiglas, ja så kan sprit ikke anbefales
til det brug, en gang almindelig AJAX vinduesrens er OK.

Mvh Max

Re: "No disc" siger min cd-afspiller

  Hvorfor ikke bruge Vodka?
  Det er helt rent.
  De fleste har det.
  Man kan drikke resten.
  Ingen forurening.

Re: "No disc" siger min cd-afspiller

Fordi så kan afspilleren kun spille Ivan Rebroff bagefter.

Mvh Max

Re: "No disc" siger min cd-afspiller

Det klistrer

Nej

Nej (og dog)

Aaaaah :-)

Sjå kjan det skju åsss vær lijemejet. Haje kuuun æn heelijterjsflasche.

Re: "No disc" siger min cd-afspiller

Ja, men det er kun det der er blandet med bolcher for at ødelægge den
rene smag.

Bo //

Re: "No disc" siger min cd-afspiller

Tak for tippene. Prøvede at løfte låget af, men hvor gemmer den linse sig
helt præcist. Jeg turde ikke gå dybere ind i elektronikken af fare for, at
gøre mere skade end gavn.

Christian

Re: "No disc" siger min cd-afspiller

I selve drevet.

Typisk bag plademotoren (spindelmotor). Den sidder på en slæde der kan
køre bagud. Når du åbner skuffen er den helt inde ved spindelmotoren.

http://www.hometheaterhifi.com/qa/qa2000/images/cd-lens-spindle-and-wires.jpg

Re: "No disc" siger min cd-afspiller

sig
at
http://www.hometheaterhifi.com/qa/qa2000/images/cd-lens-spindle-and-wires.jpg
Sjovt nok gav min nabos DVD drev samme fejlmelding: No disc, jeg prøvede
først en af de gængse rense dvdér(En af dem med en lille kost der renser
laserhovedet for løstsiddende støv). Intet resultat. Tricket med vatpind og
vinduesrens gav derimod det ønskede resultat. Nu spiller den fint :)
Åbenbart var der tale om fastsiddende snavs på optikken, sikkert nikotin.
Stor var min undren derimod da jeg åbnede dvd drevet (Prosonic). De anvendte
et standard DVD ROM drev og en ESS DSP chip som også anvendes på billige
lydkort. Afspilleren koster pt. omkring 199  kr. Men når samme DVD drev
sælges til PC brug er de dyrere. Det er sku da svindel ! Eller bare smart
markedsføring ?! :)

Re: "No disc" siger min cd-afspiller

Hvad koster et løst DVD drev da ?

Hvis Bilka tog 20.000 hjem til løssalg, lå de nok også i 159,95 :-)