NiMh i NiCd lader?

Hejsa

Jeg har fundet en ældre NiCd lader på et loppemarked, og den virker fint.

Kan man mon putte NiMh batterier i den, eller vil de blive ødelagt eller hvad?

Claus

--
Sælges *billigt* og nyt:
Mindre blokke, bl.a O.H i aluminium samt anden i rustfrit

Næe det kan man garanteret godt. Det er tydeligvis en billig ting der lader med meget lav strøm og "aldrig stopper". Men det kommer til at tage laaaaang tid at lade nyere NiMh batterier op!

Mvh. Anders

Reply to
Anders F

"Anders F" skrev i en meddelelse news:gMhoe.389$ snipped-for-privacy@news.getnet.dk...

lader

laaaaang

Æhhh, er der ikke noget med, at NiCd og NiMh "knækker" forskelligt i spændingskurven når de er fuldt ladet ?? Hvis det er tilfældet, er det så ikke synd at bruge den lader til NiMh??

mvh Ebbe

Reply to
Ebbe

Uden tvivl....

Hvis det er en lader der stopper selv: Så jo! Men jeg er ret sikker på at den gamle svend bare lader med en lav strøm. Dvs. der ikke bør være nogen problemer...

Mvh. Anders

Reply to
Anders F

"Claus Tersgov" skrev i en meddelelse news:42a1a4b1$0$67259$ snipped-for-privacy@dreader2.cybercity.dk...

Den kan du fint stoppe nimh batterier i. den laver med meget lav strøm. jeg vil tro at det tager over 24 timer at lade et 2300mAh AA batteri op

Reply to
Jacob