NiMh celler bliver trætte efter få år ?

Det viser sig bl.a. ved at min Outdoor GPS efter kort tid viser lav

Kan cellerne regenereres eller er det bare Byt til Nyt?

/Lars

Re: NiMh celler bliver trætte efter få år ?

Din lader, er det en der skal tage 2 (eller flere) samtidigt, for at
lade, eller lader den dem enkeltvis ?

batterierne enkeltvis.

Nogle ladere har et vedligeholdelses program, som kan "motionere"
batterierne. Men hvor effektivt det er, ved jeg ikke.

--
Bad deeds, and deeds hurtful to ourselves, are easy to do; what is
beneficial and good, that is very difficult to do.

Re: NiMh celler bliver trætte efter få år ?

Det er nok der en del af problemet ligger. Jeg bruger et par gamle gule

Jeg har ikke mindre end to ladere der kan lade enkeltvis - En fra Aldi

/Lars

Re: NiMh celler bliver trætte efter få år ?

Det er byt til nyt.
Jeg anvender selv Panasonics Eneloop Pro, de har bare en utrolig lav

https://www.batteribyen.dk/genopladelige-batterier/genopladelige-aa-batterier/panasonic-eneloop-pro-aa-r06-genopladelige-batterier-4-stk

--
Ejvind Kruse

Site Timeline