nimh batterier mangler tips til købe hvorhenne

hej gruppefolk jeg arbejder h=E5rdt p=E5 en lille gr=E6srobot ,og sidste =E5r brugte jeg n= ihm fra en billig boremaskine. dengang k=F8rte den 1 time p=E5 en optankning ..den bruger ca 6 watt ved

12 volt. og det var ikke s=E5 d=E5rligt ..den oplader fra solcelleri normalt ,men har mulighed for opladning. De batterier fra sidste =E5r kan nu lige f=E5 den til at k=F8re 6 minutter s=E5 de var vist for billige..s=E5danne boremaskiner k=F8rer jo ikke godt ret l=E6nge .. Jeg skal s=E5 bruge 12 volt ialt af nihm ,sikkert 2 til 3 Ah.. og har kigget p=E5 nettet ..men er der nogen der har gode eller d=E5rlige erfaringer med k=F8b .. det v=E6re d=E5rlig kvalitet eller god.. dyr eller billig forhandler s=E5 vil jeg gerne have lidt tips fra jer alex
Reply to
Alex

Hej Alex

Folk i model-bil og flyver verdenen er nok nogen af dem der ved mest om den slags, der findes helt sikker fora på nettet hvor de skriver om netop den slags.

--
Mvh

Hi Alex

First of all it might be that one of your NiMH elements of your accu pack has got reversed polarity during discharge - this severly shortens its life - and thereby the whole element-pack fails.

-

The absolutely best accumulators today is LiFePO4. And A123systems variant seems to be able to work 10-15 year regardless of state of charge, but its elements do neither like element pole reversal:

Elements can be bought as packs (36V, 18V): Dissecting DeWalt 36V Packs (A123 Systems):

(

)

or as single cells with flanges:

-

kind regards,

Glenn

Reply to
Glenn

rt noget

tak for tipppet.. nu vil jeg kigge lidt, men linken kan jeg ikke f=E5 til at virke alex

Reply to
Alex

Alex skriver:

ho ho ja engang vidste jeg da s=E5danoget-... tak for http alex

Reply to
Alex

Hej Klaus

Hvad forskel skal det give ?

--
Mvh

Skal det absolut være NiMh celler? - Hvor mange amperetimer? Skal de sidde i en batterikassette kan de købes den nærmeste Bilka, Kvickly (X-tra) etc. som har en fornuftig afdeling for foto og elektronik. Skal de loddes er det bedst at købe dem i en batteribiks (som Max og Klaus D. Mikkelsen har nævnt).

Som Glenn skriver er der en eller to celler der er blevet smadret ved at blive totalt afladet, så afhængigt af hvor meget du vil gøre ud af det er en spændingsvagt på hver celle måske en ide.

Derud over er der alternativer til NiMh: Blygel-accuer der er tunge som et ondt år og Li-ion eller LiPo celler der skal spændingsovervåges både ved op og ved afladning. Li-ion celler til at eksperimentere med kan graves ud af en batteripakke fra en kasseret laptop.

/Lars

Reply to
Lars Peter Larsen

Den 09-06-2011 18:59, Alex skrev:

Man kan jo også overveje at købe hos:

Jeg har handlet der et par gange og har fået leveret dagen efter bestilling iflg. deres normale betingelser.

Ha' det rart Karsten H. (7870)

Reply to
Karsten H. (7870)

tak for batteribyen http..osv.:)

jeg har fundet et alternativ til danske nu.:. conrad.de Der er et 2Ah nihm med under 10 mohm rg..for ca 3,5 e pr stk.med lodeflige og datablad osv. s=E5 jeg tror det bliver dette Jeg tror det er ok for motorer og elektronik i=F8vrigt ..de AA typer osv er ofte til camera ,s=E5 jeg ved ikke om de egentlig er lavet til det form=E5l med gearmotor og klippemotor

og til foreg=E5ende hj=E6lpemail..ogs=E5 tak jeg vil bruge nimh alene fordi det er relativt enkelt at g=E5 til med min lille viden om batterier.og opr fordi jeg ku f=E5

12 v 1 ah i en boremask til 128 kr. i de celler jeg har er der ikke nogen egentlig defekte men sp=E6ndingen er forskellig ved afladet. Det jeg tror er at disse 128 kr batterier bare ikke er beregnet til mere end 5 opladninger.. hvis det er muligt at lave det .. jeg synes de k=F8rer kortere den tredie gang man oplader dem med det medf=F8lgende udstyr. jeg har ikke brug for s=E5 stor kapacitet .. dvs jeg tror det ,for jeg lader op med et 4 w solcelle og s=E6tter forbruget til n=E5r jeg har 13 volt.. s=E5 k=F8rer den til sp=E6ndingen er 11 volt og oplader igen..s=E5 = jeg fylder en lille sjat p=E5 og bruger den igen...jeg bruger egentlig ikke noget videre.. men jeg har ikke f=E5et unders=F8gt om feks 600ma kan g=F8re det liges=E5godt alex
Reply to
Alex