nimh batterier mangler tips til købe hvorhenne

hej gruppefolk
jeg arbejder hE5%rdt pE5% en lille grE6%srobot ,og sidste E5%r brugte jeg n=
ihm
fra en billig boremaskine.
dengang kF8%rte den 1 time pE5% en optankning  ..den bruger ca 6 watt ved
12 volt. og det var ikke sE5% dE5%rligt ..den oplader fra solcelleri
normalt ,men har mulighed for opladning.
De batterier fra sidste E5%r kan nu lige fE5% den til at kF8%re 6 minutter
sE5% de var vist for billige..sE5%danne boremaskiner kF8%rer jo ikke godt
ret lE6%nge ..
Jeg skal sE5% bruge 12 volt ialt af nihm ,sikkert 2 til 3 Ah.. og har
kigget pE5% nettet ..men er der nogen der har gode eller dE5%rlige
erfaringer med kF8%b .. det vE6%re dE5%rlig kvalitet eller god.. dyr eller
billig forhandler
sE5% vil jeg gerne have lidt tips fra jer
alex

Re: nimh batterier mangler tips til købe hvorhenne
Hej Alex

Folk i model-bil og flyver verdenen er nok
nogen af dem der ved mest om den slags,
der findes helt sikker fora på nettet hvor
de skriver om netop den slags.

Max

Re: nimh batterier mangler tips til købe hvorhenne
Hi Alex

First of all it might be that one of your NiMH elements of your accu
pack has got reversed polarity during discharge - this severly
shortens its life - and thereby the whole element-pack fails.

-

The absolutely best accumulators today is LiFePO4. And A123systems
variant seems to be able to work 10-15 year regardless of state of
charge, but its elements do neither like element pole reversal:

Elements can be bought as packs (36V, 18V):
Dissecting DeWalt 36V Packs (A123 Systems):
http://www.slkelectronics.com/DeWalt/packs.htm

( http://www.google.dk/search?q=a123systems+dewalt )

or as single cells with flanges:

http://www.a123systems.com /

-

http://en.wikipedia.org/wiki/LiFePO4

kind regards,

Glenn

Re: nimh batterier mangler tips til købe hvorhenne
<hej gruppefolk
<Jeg skal så bruge 12 volt ialt af nihm ,sikkert 2 til 3 Ah.. og har
<kigget på nettet ..men er der nogen der har gode eller dårlige
<erfaringer med køb .. det være dårlig kvalitet eller god.. dyr eller
<billig forhandler
<så vil jeg gerne have lidt tips fra jer
<alex

www.batterier.dk i randers, prøv med nogen Panasonic celler, sikkert noget
af det bedste du kan få. Og har du et momsnummer er www.actec.dk samme
firma, sikkert med lidt lavere priser...

/ Lars

Re: nimh batterier mangler tips til købe hvorhenne

tak for tipppet.. nu vil jeg kigge lidt, men linken kan jeg ikke fE5%
til at virke
alex

Re: nimh batterier mangler tips til købe hvorhenne

http://www.batterier.dk /

Re: nimh batterier mangler tips til købe hvorhenne
On 9 Jun., 16:36, "Klaus D. Mikkelsen"

ho ho ja engang vidste jeg da sE5%danoget-... tak for http
alex

Re: nimh batterier mangler tips til købe hvor henne

Man kan jo også overveje at købe hos:

http://www.batteribyen.dk /

Jeg har handlet der et par gange og har fået leveret dagen efter
bestilling iflg. deres normale betingelser.

Ha' det rart
Karsten H. (7870)

Re: nimh batterier mangler tips til købe hvorhenne

tak for batteribyen http..osv.:)

jeg har fundet et alternativ til danske nu.:. conrad.de
Der er et 2Ah nihm med under 10 mohm rg..for ca 3,5 e pr stk.med
lodeflige og datablad osv.
sE5% jeg tror det bliver dette
Jeg tror det er ok for motorer og elektronik iF8%vrigt ..de AA typer osv
er ofte til camera ,sE5% jeg ved
ikke om de egentlig er lavet til det formE5%l med gearmotor og
klippemotor

og til foregE5%ende hjE6%lpemail..ogsE5% tak
jeg vil bruge nimh alene fordi det er relativt enkelt at gE5% til med
min lille viden om batterier.og opr fordi jeg ku fE5%
12 v 1 ah i en boremask til 128 kr.
i de celler jeg har er der ikke nogen egentlig defekte  men spE6%ndingen
er forskellig ved afladet. Det jeg tror er at
disse 128 kr batterier bare ikke er beregnet til mere end 5
opladninger.. hvis det er muligt at lave det .. jeg synes de kF8%rer
kortere den tredie gang man oplader dem med det medfF8%lgende udstyr.
jeg har ikke brug for sE5% stor kapacitet .. dvs jeg tror det ,for jeg
lader op med et 4 w solcelle og sE6%tter forbruget til nE5%r jeg har 13
volt.. sE5% kF8%rer den til spE6%ndingen er 11 volt  og oplader igen..sE5% =
jeg
fylder en lille sjat pE5% og bruger den igen...jeg bruger egentlig ikke
noget videre.. men jeg har ikke fE5%et undersF8%gt om feks 600ma kan gF8%re
det ligesE5%godt
alex

Re: nimh batterier mangler tips til købe hvorhenne
Hej Klaus

Hvad forskel skal det give ?

Max

Re: nimh batterier mangler tips til købe hvo rhenne

Skal det absolut være NiMh celler? - Hvor mange amperetimer?
Skal de sidde i en batterikassette kan de købes den nærmeste Bilka,
Kvickly (X-tra) etc. som har en fornuftig afdeling for foto og
elektronik. Skal de loddes er det bedst at købe dem i en batteribiks
(som Max og Klaus D. Mikkelsen har nævnt).

Som Glenn skriver er der en eller to celler der er blevet smadret ved at
blive totalt afladet, så afhængigt af hvor meget du vil gøre ud af det
er en spændingsvagt på hver celle måske en ide.

Derud over er der alternativer til NiMh: Blygel-accuer der er tunge som
et ondt år og Li-ion eller LiPo celler der skal spændingsovervåges både
ved op og ved afladning. Li-ion celler til at eksperimentere med kan
graves ud af en batteripakke fra en kasseret laptop.

/Lars

Site Timeline