NiCd aflader

Jeg skal til at lave en NiCd / NiHm / Bly aflader og analyzer, er der nogen
der kan fortælle mig hvilken spænding det er bedst at aflade til pr celle på
de forskellige typer.

--
Hilsen
   Peter N Petersen

nimh/nicd må ikke aflades til mindre end 1V/celle da de ellers kan tage
skade. Bly er noget med 1.6 ~ 1.8V/celle.

 - patrick

Re: NiCd aflader
celle

Tak for det, jeg havde selv en ide om 0,9V pr celle

Ok

--
Hilsen
   Peter N Petersen

Det afhænger helt af afladestrømmen, skal det være effektivt (mht.
"foryngelse") skal strømmen være pænt stor og så passer de 0V9 bedre -
evt. endda 0V8 eller lavere, men det er ikke til at vide uden at kende
afladestrømmen (målt i "C").

Det ovenstående gælder _kun_ enkeltceller, er der tale om et batteri der
aflades sammensat, passer de 1V0 bedre (et knap så effektivt kompromis for
at undgå polvending), men det kommer også an på celleantallet og
afladestrømmen.

--
Venlig hilsen,
Søren