Ni-Mh elementer

Hejsa allesammen

Jeg kigger efter et batteri til mit Canon kamera og faldt over et uoriginal
batteri der afgiver 3.7V
Hvordan kan det lade sig gøre??
Efter det jeg har lært/kan huske skal det være deleligt med 1.2V
Altså 1.2V 2.4V 3.6V osv.....

Hvordan kan man ramme 3.7V så??

--
Jabbe

Kvinder: De er jo allesammen psykopater!
Re: Ni-Mh elementer

uoriginal

-så har du ikke læst alt. I gamle dage var der almindelige tørbatterier på
1.5V. Så var der NiCd celler med 1.2V, og nu er der osse NiMH og Lithium
celler. Og derfor kan meget lade sig gøre.

Bo //

Re: Ni-Mh elementer
Hej!

Du mener vel tør_elementer_? Skal der ikke flere til før det bliver til et
batteri? :)

Jeps.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Ni-Mh elementer

Jeg synes, du er hurtig og skarp på tastaturet i aften. Og du har på det
senere afsløret mig i sprogfejl flere gange :-)

Jo, jeg mente naturligvis "elementer".

-men jeg opgiver ikke helt. Jeg havde for mange år siden en transportabel
radio, med rør forstås. Husker jeg rigtigt var der en DL96 i udgangen. Der
var to batterier i den: det ene var er 90V anode batteri, der bestod af 60
serieforbundne elementer. Det andet var et 1.5V glødestrømsBATTERI, der
bestod af parallelforbundne elementer :-))
Bo //

Re: Ni-Mh elementer
Hej!

Eh, hvor har jeg ellers rettet dig?

Godt, så er vi enige :)

Hehe, men det kan ikke heeelt sammenlignes :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Ni-Mh elementer

...var der ikke noget med en TL072 forstærker ?

Bo //

Re: Ni-Mh elementer
Hej!

Nope, så vidt jeg kan se var det Søren :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Ni-Mh elementer

Der fik du mig igen, denne gang på manglende hukommelse.

Jeg tager mig en lille skarp, og takker af for i aften :-]

Bo //

Re: Ni-Mh elementer

Uheldigvis faldt Kim Voss Schrader over tastaturet og skrev derved
følgende:

Hvad så med mine genopladelige standard 9 v.. er det et elementer
eller et batteri?

Claus

Re: Ni-Mh elementer

Har du reelt sådan et??? De plejer at være 8.4V... (=7*1.2)
Jeg ku' godt li' at vide hvor man får fat i dem (kan godt leve med 9.6V ;-)

/Anders

Re: Ni-Mh elementer
;-)

Det er vel 9V hvis det er et tør element og 8.4V hvis det er et
genopladeligt....
--
Jabbe

Kvinder: De er jo allesammen psykopater!
Re: Ni-Mh elementer
Elementer :)
Korrekt, men hvis det er NiCd betaler du afgift for 9.6 V. Det må være
statens lange opkrævningsarm der påvirkede da man skulle fastlægge
afgiften.:)

Per :o)

Re: Ni-Mh elementer
Hej Per,

Det har nu været sådan længe før der kom miljøafgift på NiCd.

Til gengæld ville en ekstra celle betyde at et netop opladet batteri kunne
have op til ~11V5 klemspænding og der ville nok blive ballade hvis
forbrugeres udstyr brændte af når de brugt hvad de regnede med var 9V-
batterier, så jeg tror snarere at det er der hunden ligger begravet.

--
Venlig hilsen,
Søren

Du betaler kr. 6,- + moms for 1. celle men hvis der er mere end en celle
betaler du for min. 8 celler (kr. 48,-).

Det er derfor jeg omtaler "statens lange opkrævningsarm".

Per :o)

Re: Ni-Mh elementer
Hej Per,

Ahaaa, ja så missede jeg den :)

OK, det er så undsluppet mig, men det er nu heller ikke sådan hver dag jeg
handler NiCd i 9V-pakker.

--
Venlig hilsen,
Søren

Alt forladt :)

Ideen med at brandbeskatte NiCd-batterier er ikke så tosset endda (men
ulogisk), den tvinger brugerne over på de afgiftsfrie batterier bla. NiHM.

Det kan jeg godt forstå. med en pris inkl. afgift på over kr. 100.

Per :o)

Re: Ni-Mh elementer

Er det nogle der hedder sådan(NiHM) eller har du bare fået skrevet
forkert???
--
Jabbe

Kvinder: De er jo allesammen psykopater!
Re: Ni-Mh elementer
NiHM.
Skulle nok været gået tidliger i seng i går. Jo selvfølgelig tænker jeg på
NiMH.
Håber jeg er tilgivet :)

Per :o)

Re: Ni-Mh elementer

Selfølgelig er du det, det er jo menneskeligt at skrive forkert..:)

Det kunne jo være der var nogle andre typer som jeg ikke lige kendt til..:)

--
Jabbe

Kvinder: De er jo allesammen psykopater!
Re: Ni-Mh elementer
Hej!

Skulle du ikke iseng? ;o)

Well, det er vel også en stribe elementer. Jeg kender ikke noget element med 9V
spændingsfald.

--
Mvh, Kim Voss Schrader