NI-MH dummy

Jeg har en enhed der bruger 3 stk. AAA NI-MH celler.

Men min NI-MH lader kan kun oplade parvis 2 eller 4. Hvordan laver jeg en dummy så celle nr. 3 oplader jævnbyrdigt med 1 og

  1. ??

GP laderen gir 2,8 volt 45 mA. iflg. datablad. Cellerne er på 1,2 volt 800 mA.

Jeg ku selvfølgelig købe en celle mere, men så skal jeg aflade nr. 4 hvergang jeg skal oplade de 4. (ca. 1 gang om ugen.)

Mvh. Ole Vedel

Reply to
Ole Vedel

Ole Vedel skrev:

Du kunne også købe en lader med individuelle kanaler for hver akku. GP har lavet én (kan ikke lige huske hvad den hedder).

--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Erstat den manglende celle med 2 dioder i serie f. eks 2 stk 1N4004.

Det giver et spændingsfald på ca. 1,4 volt

Aage

Reply to
Aage Andersen

Hvor køber du 800mA AAA? jeg har kun set dem på typisk 600

Reply to
Bjarke Hansen

Hej Bjarke

Har dem, de fleste andre forretninger sælger 750 mAh.

Hos Brinck til 35 kr. pr stk. 10 for 280 kr.

Mvh. Ole Vedel

Reply to
Ole Vedel

Jeg har kun set en 3 celle version i sampak med andet udstyr.

Og som en bordlader med individuelle kanaler til 5-600 kr.

Mvh. Ole Vedel

Reply to
Ole Vedel