NI-MH dummy

Jeg har en enhed der bruger 3 stk. AAA NI-MH celler.

Men min NI-MH lader kan kun oplade parvis 2 eller 4.
Hvordan laver jeg en dummy så celle nr. 3 oplader jævnbyrdigt med 1 og
2. ??

GP laderen gir 2,8 volt 45 mA. iflg. datablad.  Cellerne er på 1,2
volt 800 mA.

Jeg ku selvfølgelig købe en celle mere, men så skal jeg aflade nr. 4
hvergang jeg skal oplade de 4. (ca. 1 gang om ugen.)

Mvh. Ole Vedel

Re: NI-MH dummy

Du kunne også købe en lader med individuelle kanaler for hver akku. GP
har lavet én (kan ikke lige huske hvad den hedder).

Jesper G. Poulsen

Re: NI-MH dummy

Jeg har kun set en 3 celle version i sampak med andet udstyr.

Og som en bordlader med individuelle kanaler til 5-600 kr.

Mvh. Ole Vedel

Re: NI-MH dummy

Erstat den manglende celle med 2 dioder i serie f. eks 2 stk 1N4004.

Det giver et spændingsfald på ca. 1,4 volt

Aage

Re: NI-MH dummy

Hvor køber du 800mA AAA? jeg har kun set dem på typisk 600

Re: NI-MH dummy
Hej Bjarke

http://www.top-salg.dk

Har dem, de fleste andre forretninger sælger 750 mAh.

Mvh Max

Re: NI-MH dummy

Hos Brinck  til 35 kr. pr stk.  10 for 280 kr.

Mvh. Ole Vedel

Site Timeline