Neutralisere jernklorid angreb.

Som alle her ved, så er syre og elektronik en dårlig kombination, det
gælder også den kapsling der omslutter elektronikken.
Ved ætsning af print, bliver der ofte brugt jernklorid.
Det bedste er selvfølgelig at holde jernklorid'en for sig selv i den
dertil indrettede beholder.
Ved udslip, enten i damp- eller væskeform angriber jernklorid metaller.

Hvordan kan en flade (metalkabinet) der er angrebet renses?
Kan det i det hele taget renses?

--
Uffe

Re: Neutralisere jernklorid angreb.

Jeg har hørt nogen snakke om et mælkebad -  men er tvivlsom !

--
Jan_stevns

Nu er vi også at finde på Facebook :
Re: Neutralisere jernklorid angreb.

Ja, vist kan det renses. Men det er lidt ligesom med pletter på tøj: En
saks kan tage alle pletter.

Og på samme måde med den form for tæring: Der er desværre nok kun
vinkelsliber som egentligt rengøringsmiddel. Fjern det, der er angrebet.
Muligvis er smergellærred nok.

I mine unge dage ødelagde jeg en rustfri vask ved at hælde det ud.
Afløbet var af støbejern, med nok forsynet med mange
madlavningsfedtrester, så det overlevede...

Bo //

Re: Neutralisere jernklorid angreb.
Prøv at fange Niels Grønlund, han købte en Osborne PC der var hårdt
angrebet, og han fik den renset af med kemi, husker bare ikke hvad han
brugte.

Mvh Erik

Re: Neutralisere jernklorid angreb.
overflade rust kan fjernes med oxalsyre med forsigtighed.

mvh Erik

Site Timeline