Netværks I/O controller

Jeg har set her i gruppen før - men jeg savner at kunne styre nogle relæ
udgange, samt have nogle digitale indgange evt. med et par analoge indgange
også. Det skulle helst være en dims til at sætte på mit netværk således at
den selv optager en IP adresse fra min DHCP-server. Endvidere vil det være
rat hvis den havde et web-interface.

PS.: Og helst ikke for dyr *s*

Mvh
Stampe

Re: Netværks I/O controller

at
Den her har før været nævnt her i gruppen:
http://www.modtronix.com/product_info.php?cPath=1_36&products_id10%2
og sammen med den her, så er du lige ved at være der:
http://www.modtronix.com/product_info.php?cPath=1_33&products_id96 %

Tomas

Re: Netværks I/O controller

Her er en lidt smådyr løsning, men så er den også færdig lavet.
Men de har også andre udvidelses board hvis IOR5E er for dyr.
Deres tyske forhandler har SBC65EC boardet til 55EUR, desværre tager de
72EUR for udvidelses delen.

-Så sammenlagt er det 650kr fra usa (plus told, moms, mv) eller 944kr
fra tyskland+porto.

# 5 Relay outputs rated at 30V. Relays are rated at 7A at 250VAC. All
relay outputs have 3 terminals, Normally closed, Common and Normally Open.
# 4 Opto isolated inputs rated at 30V.
# 5 Analog or Digital inputs (5V or 26V).
# 1 Counter or Digital input (5V). Input 6 is connected to port pins A4
of the SBC board. A4 is connected to PIC Timer0's clock input on most
PIC processors, and can thus be used as a Digital or Counter input.
^^også A4 der bruges til i2c
# 6 Digital outputs (5V). Inputs 1 to 6 can alternatively be used as
digital outputs! Each output has a 2k2 series resistor.

http://www.digitale-elektronik.de/shopsystem/product_info.php?cPath61%_105&products_id85 %
+
http://www.digitale-elektronik.de/shopsystem/product_info.php?products_id10%1

eller

http://www.modtronix.com/product_info.php?cPath=1_36&products_id14%9
+
http://www.modtronix.com/product_info.php?cPath95%&products_id19%8

Re: Netværks I/O controller

Du kunne eventuelt kigge på ebay efter et PC104 kort med en parallel port på
og så smide en omgang linux på dyret

du kan eventuelt få lidt inspiration her :)
http://www.epanorama.net/circuits/parallel_output.html#circuithow

Mvh
Rasmus

--
www.linuxfromscratch.dk

Re: Netværks I/O controller

TAK for de mange gode input - jeg vender lige tilbage når mine tømmermænd er
forduftet

Mvh
Allan

Re: Netværks I/O controller

kig på denne http://www.danbit.dk/produkter/1208.phtml
den har ingen analoge indgange, men 3 relæer + 3 digitale indgange

--
Venlig hilsen

Viggo

Site Timeline