Neonwire

Hej NG

Er der nogen der ved hvordan man laver sin egen inverter til det der
neonwire man kan købe til sin computer
(http://www.studiedata.dk/productitem.asp?id=CMCC052&Fane=CMS,CMNW )
Det skal være så wiren kan køre på 2-4 AA batterier. Wiren skal sidde på en
fjernstyret bil, så de alm. 12v er ikke lige tilgængelige. Jeg håber der er
nogen i denne gruppe der ved noget om emnet.

På forhånd tak
SonofonoS

Re: Neonwire
en
er

Øhh, hvorfor piller du så ikke bare elektronikken ud af denne?
http://www.studiedata.dk/productitem.asp?id=CMSB102&Fane=CMS,CMNW
Det er sikkert også billigere end at bygge det selv...

Til to stk. AA batterier, dvs. 3 volt.

Mvh
Morten

Re: Neonwire

Tak for det.

Jeg havde ikke lige set de havde en inverter til batteri... My bad... :)

SonofonoS

Re: Neonwire

en
er

Hej SonofonoS    ?!

på siden du linker til er der en batt inverter til 49 kr
http://www.studiedata.dk/productitem.asp?id=CMSB102&Fane=CMS,CMNW

det tror jeg er det bedste du kan gøre !, normalt opfordrer jeg ellers til
at lave
det hele selv ,   for elektronik er en fed hobby  ;)
 men en inverter (100 V ac) er noget
trixi at lave , (spc transformer eller diode/kondensatore)
 altså ikke helt nemt
for en begynder , men måske andre i gruppen har et bud ?

Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Re: Neonwire
en
er

Med 4 stk AA batterier tror jeg den her skulle virke;

http://home20.inet.tele.dk/tgl/pdf/inverter.pdf

Du skal så bare bruge en 6V transformator istedetfor en 12V :)
Husk at genopladelige batterier er 1,2V og så vil en 4,5V transformator
måske være bedre...

Brian

Re: Neonwire

Der er flere der laver "Electroluminescent Lamp Drivers" som 8-pin IC'er, hvor
der kun skal en lille drosselspole og et par små kondensatorer på:

F.eks. IMP:

http://www.impweb.com/el.html
http://www.impweb.com/litavail.html#el

IMP803 er ret nem at få til at virke.

Og så giver Google søgning på "Electroluminescent Lamp Driver" og
"Electroluminescent Lamp Drivers" en del gode link.

  Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk

Site Timeline