Neonlys

Hej jeg har købt et sæt neonlys med konverter MEN
Ledningerne er for korte kan jeg umiddelbart forlænge ledningerne eller er
det
et problem er ledningerne i den længde som de skal være
det er fra www.sharkoon.com
de hedder MINI-CCFL 2 in 1
De skal sidde i min bil kan der være nogen problemer i forbindelse med det

--
Venlig hilsen

Preben Christensen

Re: Neonlys

Umiddelbart vil jeg ikke tro at det kunne give et problem, om så ledningerne
var 5 meter lange ;)

Du kan ikke købe direkte fra sharkoon? - Eller er det bare mig der er
blind!?

Hvis inverteren er beregnet til 12V, altså til brug i en PC kan der måske
opstå problemer da der i en bil er op til 15~16V. Hvis ikke det virker er du
nødt til at købe en anden inverter/lave en selv... Umiddelbart vil jeg tro
at det største problem er at inverteren evt. ikke kan holde til det,
EL-rørene skal nok klare det :)

Brian

Re: Neonlys
Hej brian

Du er blind, Preben skriver jo "har købt" :)

Mvh Max

Re: Neonlys

Han skrev ikke direkte "jeg har købte mine CCFL-rør hos sharkoon" ;) - når
jeg er inde på siden kan jeg ikke se at man kan købe direkte hos dem, derfor
jeg spurgte... Men hvis man derimod går ind under "dealers" kan man se flere
shops i danmark, f.eks. g-shop.dk

Brian

Re: Neonlys
Hej

Korrekt de er købt hos chippen
man kan ikke købe direkte hos sharkoon

--
Venlig hilsen

Preben Christensen

Re: Neonlys
Jeg har prøvet at forlænge kablet til et koldkathode rør med bare 1-2 m og
det kunne powersupply'en ikke klare..  røret lyser kun halvt op.
Tror ledningerne gør at belastningen bliver for kapacetiv for PSU'en.

Så du kan sagtens løbe ind i probler..  jeg købte et par powersupplies mere
og satte dem tæt på røret..

/Brian