Neolitskiver - hvad er det?

Hej,

under en oprydning er jeg lige stødt på en kasse med neolitskiver. Hvad
bruger/brugte man sådan nogle til?

Jeg har uploadet et billede her:
<http://www.dropbox.com/gallery/3621717/1/Electronics?h=9e65fa
<
https://photos-3.dropbox.com/i/o/KiAC5i1Aequg5kGabeZ3p3MKkDHe4SuGeImX5EB1a_0/3621717/1324630800/ad0844d/Neolit.jpg

På forhånd tak.

Mvh Jonas

Re: Neolitskiver - hvad er det?
<
https://photos-3.dropbox.com/i/o/KiAC5i1Aequg5kGabeZ3p3MKkDHe4SuGeImX5EB1a_0/3621717/1324630800/ad0844d/Neolit.jpg
Jeg mener det er skiver smeden/vvsmanden bruger som pakninger i deverse
messingfittings/haner

//finn

Re: Neolitskiver - hvad er det?
<
https://photos-3.dropbox.com/i/o/KiAC5i1Aequg5kGabeZ3p3MKkDHe4SuGeImX5EB1a_0/3621717/1324630800/ad0844d/Neolit.jpg

Et opslag med Google leder frem til
http://www.rosekamp.dk/Salmonsen_1949_web/N_OK.pdf som på side 16 har
beskrivelsen "Neolit, handelsbetegn. for et hårdt papir (laminat med
kunstharpiks), anv. til elektr. isolation."
- Og den beskrivelse stemmer fint overens med mine egne observationer af
dets anvendelse.

/Lars

Re: Neolitskiver - hvad er det?
Hej Jonas

Neolit er jo et handelsnavn for et produkt som var en forløber
til plastik/nylon og bruges jo til mange af de ting som laves
i disse materialer. En opgave er isolering, en anden er pakninger
og den slags, og en helt tredie anvendelse er tandhjul.