Nedsætte PC hastighed uden software?

Jeg har en PC som jeg bruger i en arcade maskine ... nogle af spillene går
for hurtigt på maskinen.

Jeg kan bruge et software program til at gøre maskinen langsommere, men
dette er upraktisk da det kræver at man med mus og tastetur starter
programmet (og det er ikke til rådighed i arcade kabinettet), så jeg tænkte
om det kan lade sig gøre at lave maskinen lidt langsommere i hardwaren? - så
jeg kunne slå det til og fra med en kontakt, eller endnu bedre - skrue op og
ned for hastigheden med et potetiometer ...

nogen ideer?

/Morten

Re: Nedsætte PC hastighed uden software?

Forkert program så, hvis det ikke kan loades ved boot.

Hvis du vil gøre det med hardwaren, bliver du nødt til at fortælle lidt
mere om, hvad du bruger.

Pænt pynt i stuen:

Re: Nedsætte PC hastighed uden software?

Det kan det sagtens - problemet består i at det kun skal bruges til nogle
spil, og derfor skal kunne slås til og fra nemt ...

Re: Nedsætte PC hastighed uden software?

Kan du ikke starte og stoppe det emd en bat fil som du også kalder
spillet med ?

Pænt pynt i stuen:

Re: Nedsætte PC hastighed uden software?

går

er det Mame ?, så er der da gode muligheder i selve programet

tænkte

der må da være Joystik og Knapper ,hvordan er de tilsluttet , normalt
startes der via dem
er det et kit eller ?   måske lidt mere info om dit system

--
Med særlig Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Det er der jo, men de bruges jo til spillet...

Men du har ret i det med selve programmet - jeg tænkte på at jeg måske kan
ændre i grafik-opsætningen så hastigheden kommer til at passe - dette vil
jeg lige prøve i første omgang !

Re: Nedsætte PC hastighed uden software?

kan

nu ved jeg jo ikke vilken Mame version du bruger
http://www.mameworld.net/easyemu/mameguide/mameindex.htm

men du kan sætte hastigheden ned for hvert spil så meget du ønsker
http://www.mameworld.net/easyemu/mameguide/mameindex.htm

der findes flere menu programmer til mame hvor du vælger spillet fra knapper
og joystik
hver spil har så sin unikke opsætning ,med hensyn til grafik og hastighed
O.s.v

et spil som Elevator Action kræver altså stadig en del
baba ( kraft) fra en PC ( den skal jo immervæk emulerer
verdens bedste processor 68030 fra Motorola  Hi Hi )
hvor i mod Pacman kan køre på en 486 emuleret

--
Med særlig Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Der skal naturligvis stå Elevator Action II
mine tanker fløj til 680xx himlen ....... ak ja
http://www.system16.com/hardware.php?id66%5

--
Med særlig Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen