NE555 og Politi Siren...

Hej igen,

I forbindelse med "fjernstyret bil" projektet som jeg tidligere har nævnt
vil vi lave et politi siren vha 2 NE555 timer. Som udgangspunkt har vi brugt
kredløbet i
http://www.electronic-circuits-diagrams.com/alarmsimages/16.gif
I den første NE555 har de vist glemt at skrive nummeret på et ben, men jeg
går udfra at det er ben 2. Mit problem er at når jeg kobler 2 NE555'er som i
diagrammet får jeg ikke det forventede signal i udgangen af IC 2. I stedet
for en siren lyd kommer der bare impulser.Når jeg tager IC2 ud bliver
udgangen (ben 6) som forventet, men når jeg sætter IC2 igen, bliver udgangen
af IC1 en DC spænding. Jeg kan umiddelbart ikke se hvad der er galt. Har I
en ide?

MVH
Flemming

Re: NE555 og Politi Siren...

Børge

Re: NE555 og Politi Siren...

http://home.maine.rr.com/randylinscott/feb21.htm

Mvh

Børge

Re: NE555 og Politi Siren...
Hej,

Den højre NE555 loader signalet med 10k til stel og 5k til Vcc.
Hvis du skruer VR1 til omkring mindste modstand kan du nok få et eller
andet ud a kredsløbet, men det er dårligt design.

(og så kan samme effekt laves med en enkelt CMOS4k kreds :)

--
Regards,
Soeren

Re: NE555 og Politi Siren...