NCP101x SMPS

Jeg har været ved at kigge på dette setup:
http://www.onsemi.com/pub/Collateral/AND8190-D.PDF

jeg undre mig dog over hvordan der bliver ladet på VCC lytten, ved start af
kredsløbet, normalt tager den spændingen fra Drain (HV) indgangen, men
dioden sidder i spærre retningen, eller har jeg fået noget galt i halsen ?

Nogle der ved om denne kreds bliver ramt af patent pulemikken med tiny
switch, ligesom fairchilds FSD200 ?

Kasper

Re: NCP101x SMPS
af

Gennem L1, Husk at den i virkeligheden laver -12V i forhold til +spændingen
på Lyt E1

--
Peteropfinder
Peter N. Petersen

Dvs. igennem belastningen af forsyningen ?

Fasen sidder på pin 1 og Nul på pin 2, vil det så ikke sige at den
laver -12V i forhold til 0, og dermed er det egentlig en -spænding der er på
E1 ?

Kasper

Re: NCP101x SMPS

Lige et tillægs spørgsmål:

Buck:
http://www.onsemi.com/pub/Collateral/AND8190-D.PDF

Buck-Boost:
http://www.onsemi.com/pub/Collateral/AND8225-D.PDF

Hvilken af de 2 bør man vælge ? (HeHe)

Hvad er forskellen, det ser ud til de tager det samme ind og giver det samme
ud...
De bruger de samme komponenter...

Gvad med EMC, nogle der kan give et par hint med på vejen til disse
konvertere?

Er der nogle der har ideer til andre kontrol kredse der kan lave en ikke
isoleret strømforsyning som denne med ligeså få komponenter, dog uden
optocoupler, FSD210 kunne, men den udgår. Deres efterkommer ser umilbart for
dyr ud i forhold til onsemi's.

Kasper

Site Timeline