Natsyn til kamera

Hey

Jeg har et Netværksmamera, eller faktisk to, en med natsyn, og en uden, den
med natsyn giver et perfekt billede i mørke i S/H
Og sjovt nok så gør den anden ikke, men jeg tænkte, den eneste umidlbare
forskel jeg kan se på de to kameraer er en ring af IR dioder udenom linsen,
kunne jeg bare hukke nogle IR dioder på et print om sætte udenom linsen på
det andet kamera, og vupti, så har den natsyn også? eller så nemt er det
måske ikke?

Nogle gode råd?

Mvh Brian

Re: Natsyn til kamera
Hej Brian

Du kan jo se om det uden lys kan virke ved siden
af det med lyset. Der kan jo være indbygget et
IR-cut filter i det uden lys og det bliver du så nødt
til at fjerne.

Ps: ingen kameraer kan give perfekte billeder i mørke.

Max

Re: Natsyn til kamera

Det kommer vel an på hvad du definerer som et perfekt billede for
situationen. Hvis du forventer at få det, et state of the art
spejlrefleks kamera kan præstere i fuld dagslys med perfekt gengivelse
af farver osv., så nej. Det handler vel om forventningen til situationen.

- Lars

Re: Natsyn til kamera
Hej Lars

Prøv nu at læse hvad der står.

Re: Natsyn til kamera

Jeg har fundet flere artikler på nettet hvor man laver et alm. webcam
om til IRcam (søg på dette).
Essensen er, at der fjernes en stump film fra linsen/chippen, som
blokerer for IR. - i en af de bedre artikler, blev der efterfølgende
lagt en stump ueksponeret&fremkaldt film på som filter mod alm. lys.

finn

Re: Natsyn til kamera

Super,, jeg må prøve at lege lidt med det, og som Max også sagde, prøve at
holde et andet kamer op under det med natsyn.. det kan jo være at det bare
virker..

//Brian

Site Timeline