(næsten) død monitor

Halløjsa,

Jeg har en 17" skærm der ikke vil tænde, håber i kan hjælpe mig?!
Når jeg tænder på fronten, så kommer den med den højfrekvente lyd der plejer
at komme, men så sker der ikke mere.
Jeg kan høre noget der står og klikker svagt, ca. 10 gange i sekundet, og
jeg tror ikke at det er et relæ, det er lyden for svag til.
Håber i kan komme med nogle gode råd!

MVH

Henrik Jensen

Re: (næsten) død monitor
Hejsa

Min beskedne erfaring siger mig, at horisontal transistoren er et godt sted
at starte
når skærmen står og klikker.

Det er transistoren der sidder på en køleplade, omkring højspændingstrafoen.

/Brian

Re: (næsten) død monitor
OK, hvordan checker man sådan en bandit?

MVH

Henrik Jensen

sted
højspændingstrafoen.

Re: (næsten) død monitor
Hejsa

Lod den ud, og mål diode strækningerne.

Husk at hvis den er død, er det også en god idé at finde ud af hvorfor den
døde ;o)

/Brian

Re: (næsten) død monitor
plejer
Lyder som switch-mode'n, som restarter. Kig efter en effektmodstand på
omkring 100k, som går fra PWM kredsen til forsyning +