NAD 7240PE receiver med forvrænget lyd

Hej!

Jeg roder med en NAD 7240PE receiver, som har forvrænget lyd når "soft clipping" er slået til via kontakten på bagsiden. Forvrængningen er der også når jeg "kun" bruger effektforstærkeren (der er pre in) så fejlen er her et eller andet sted vil jeg tro :)

Så er det jeg vil høre om nogen af jer har en god idé? Kan ikke finde noget defekt, så lige pt. er jeg blank...

Nogen der har et diagram så man rent faktisk kan se hvad soft-clipping piller ved?

--
Mvh, Kim Voss Schrader (som har fornyet tro på at diagrammer er af det gode ;-))
Reply to

"Kim Voss Schrader" skrev i en meddelelse news:41e54dd4$0$80194$ snipped-for-privacy@news.sunsite.dk...

clipping"

"kun"

sted

Hej Kim

Jeg har smidt et diagram til dig inde i dk.binaer. Check dioderne D405 og D406, og modstandende R424, 423, 414, 413. Kik også lodningerne da modstandende bliver ret varme. Det plejer at være et problem med dem, men det kan jo selvfølgelig være andet som er galt med din.

Softclipping er sw401 som sidder helt til venstre i diagrammet.

Mvh Manse

Reply to
Manse

Hej

Det har jeg så ikke alligevel, kan ikke sende dertil...!?!?

Har sendt en mail til dig...

Mvh Manse

Reply to
Manse

Hej!

Manse wrote: >

(Fik det via mail, thanx :))

Jeps, det så jeg godt, da jeg rodede i forstærkeren. Men at 2 af disse modstande var afbrudte havde jeg ikke lige opdaget. Nu spiller den fint igen :)

Og de bliver iøvrigt ret varme. Må hellere sætte nogle kraftigere i...

Tak for hjælpen!

--
Mvh, Kim Voss Schrader
Reply to

Hej Kim,

Jamen dog... Hvad blev der af sætninger som "Diagram? Til hvad dog? ;-)" og lignende ? ;)

--
Venlig hilsen,
Søren

Hej!

Søren wrote: ...

Bemærkede du ikke min signatur? :-)

Iøvrigt, jeg har faktisk haft brug for diagrammer i nyere tid pga. nogle drilske problemer. F.eks. en meget irriterende Samsung, som ikke ville tænde. 117 timer senere (ca.) fandt jeg ud af, at forstærkerkredsen var defekt på standby-benet :-/

Havde jeg næppe opdaget uden diagram... :-/

--
Mvh, Kim Voss Schrader (som stadig ikke _defaulter_ til at hive diagrammet frem
:))

Hej Kim,

Bemærkede du ikke min smiley ;)

Nej det er jo det jeg siger, kører man den samme vej igen og igen behøver man ikke noget kort, men står man i en ny by er det indbyggede kompas sjældent nok :)

Never mind, jeg synes blot ikke det kunne gå unævnt hen ;)

--
Venlig hilsen,
Søren