NAD-2600 PA med relæ-støj?

Jeg har en efterhånden gammel sag, en NAD 2600 PA som jeg på ingen måder
vil skrotte .
I HT udgangen sidder der jo 2 stk relæer til beskyttelse af HT ved start.
Disse relæer er nu godt og grundigt meget dårlige jeg har meget dårlig
forbindelse i kontaktsættet, i gamle dage fik den en tur med noget
KONTAKT 60, hvad bruger man i dag til rensning af et kontaktsæt i et relæ? .
/KE.

Re: NAD-2600 PA med relæ-støj?

Enten fint smergellærred, ellers skifter man relæerne.

Kontaktrens og lignende er at pisse i bukserne.....

Re: NAD-2600 PA med relæ-støj?
Hmmmm ja smergellærred vil du jo nok heller ikke bruge hvis du ved bare
lidt om det her du udtaler dig om! .
Og pisse i bukserne ved jeg nu heller ikke, KONTAKT 60 var nu dengang
meget godt til mange ting, men du er nok ikke så gammel i faget så du
kender KONTAKT 60.
Jeg vil give dig ret at det rigtige vil være at skifte relæerne, ingen
tvivl om det! .
Men jeg vil nu prøve at rense dem, men i hvad? .
/KE.

Re: NAD-2600 PA med relæ-støj?

Jo

Jo, jeg kender udemærket Kontakt 60, der står en dåse i garagen.

Kontakt 60 vel?
http://www.kontaktchemie.dk/Produktoversigt/kontakt_60.htm

Men jeg er åbenbart mere inde i faget end dig....

Re: NAD-2600 PA med relæ-støj?

Så vidt jeg ved er disse kontakt-platin'er massive og ret tykke. Så der sker
ikke spor ved at slibe lidt af så de bliver blanke igen. Ellers kontakt-60
på et stykke stift papir, og køre det frem og tilbage mellem platin'erne
mens man klemmer dem sammen.

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Re: NAD-2600 PA med relæ-støj?

Kontakt 60 og Kontakt WL samt efterbehandling med Kontakt 61.

http://www.tektronik.dk/catalog/da/04714-kontakt-61-spray-200-ml-796.html

Er fladerne meget korroderede kan det være nødvendig med en mekanisk
rensning/slibning inden.

mvh
JBH

Re: NAD-2600 PA med relæ-støj?

Kontaktrens er ofte kun en midlertidig løsning, skift relæerne i stedet.

Mvh. Uffe Ravn

Re: NAD-2600 PA med relæ-støj?
On Mon, 17 May 2010 10:49:32 +0200, "Uffe Ravn"

At skifte relæet er også en midlertidig løsning, dog med en lidt
længere tidshorisont.

Man kunne måske også gå efter at skifte til en anden type, evt.
gasfyldt så irring/oxydering minimeres.

Det kunne være interesant om nogen havde prøvet solidstade relæer til
dette formål ?

/Hans

Re: NAD-2600 PA med relæ-støj?
On Mon, 17 May 2010 13:28:10 +0400, Hans Kjaergaard

Ja, til mindre effekter. Man kan få 60mOhm/60V Photomos - eneste
ulempe er at de er ca. 200pF i OFF position, så deres off isolation er
ikke så god som et relæ. Men er -80dB godt nok, ja så er det en
mulighed.

Re: NAD-2600 PA med relæ-støj?

Ja, bestemt,  for relæet's primære funktion er vel at forhindre
"opstartsknald" og som højttalerbeskyttelse overfor DC i udgangstrinnet.

mvh
JBH

Site Timeline