Nødstop's knap til serial/parallel porten

Hejsa

Jeg kunne godt tænke mig at lave en nødstop som man har på indutri
maskiner. Den skal gå til min serial/parallel port på min computer.

Nu har jeg ikke rodet med elektronik i 7-8 år ok kan ikke huske ret
meget af det jeg har lært.

Der må findes byggesæt der kan klarer dette for mig? Eller et færdig
produkt der kan klarer dette.
Hvad hedder sådan en stor "nød stop" knap?

På forhånd tak
Nenad

Re: Nødstop's knap til serial/parallel porten
nødstopstryk, nogle kalder dem padetryk, men det er normalt betegnelsen for
dem der ikke skal drejes for at koble ud igen.

Undskyld jeg spør, men hvad skal du med et nødstop på LPT porten?
Et nødstop, må ikke indgå i en programmerbar styring, det må kun give signal
til styringen om at den eksterne nødstops kreds er brudt (f.eks for at komme
med tekst i display) Et nødstopskreds, skal laves med et "nødstopsrelæ" så
det overvåger sig selv.

--
Automatik-Mekaniker
            Calle

Re: Nødstop's knap til serial/parallel porten

Hejsa

Det skal bruges til et projekt jeg sidder i. Min chef har efterlyst en
stop knap, så nu vil jeg lave en nød stop knap til ham som en joke.
Det et det ene det skal bruges til.

Mvh

www.rs-components.dk og se efter telemekanik (telemekanique
--