mystik i værkstedet.

jeg har bygget et værksted og fået en installatør til at installere
el.
der er mange stikkontakter og udtag.
mens jeg har gået og indrettet det, har min B&O system 10, spillet
lystigt på 220V.
Så i søndags, gik jeg ud igen og tændte for 10'eren og et øjeblik
efter gik den ud.
Jeg hentede min BEOMASTER 4400, som jeg har købt på loppemarked for
mange år siden og som har spillet i mit soveværelse i mit gamle hus og
som har stået og ventet på at komme ud i værkstedet. Jeg sluttede den
til og tændte for den og så gik den også ud!
Jeg har målt strømmen i kontakterne til 223V, og aner ikke hvad jeg
skal gøre.
Idag prøvede jeg system 10 med batterier. Det virkede heller ikke, men
den kan godt afspille bånd - både på batterier og på 220V.
Beomasteren siger ingen ting, når jeg tænder den, men når jeg slukker
den, kommer der et svagt blob i højtalerne og O LOAD lyser kortvarigt
op.
Jeg har prøvet system 10 i huset - samme symptomer.

Er der nogen der har nogen anelse om hvad jeg skal gøre ??
Jeg er ved at få abstinenser - jeg elsker beomasteren!

med venlig hilsen

Niels-Henrik

Re: mystik i værkstedet.

Prøv noget andet. En lampe f. eks.  Er resultatet det samme.?
Eller springer pæren.?
Hvad med lys. Fungerer det.?

B&O'en døde tilfældigvis da du flyttede den.  Pga. skader ved
vibration/vold, eller helt tilfældigt.

Og prøv i gruppen der hedder dk.teknik.el
Det er der spørgsmål om el diskuteres.

Jeg forstår ikke helt din forklaring af 10'eren med batteriet. Så er den
vel ikke tilsluttet nettet.?

Er det radio eller elforsyning du vil diskutere.?
Hvis sidstnævnte så prøv den nævnte gruppe.

Brug ikke grupper under marked.  Det er ikke for diskussion, men køb og
salg. o.l.

Alle dk-grupper kan findes via www.usenet.dk

Mvh. Jørgen

Re: mystik i værkstedet.

Byder 35 kr + porto.

Hvorfor har du crosspostet til en markedsgruppe, når du åbenbart godt
ved at den hører hjemme i teknik grupperne ?

--
Deaster
"War is God's way of teaching

  Sorry, kunne ikke dy mig...  Mon ikk du skal snakke med din installatør
èen gang til ??

 Jacob