MX6000 skygger

Er der nogen der ved hvad fejlen er i en B&O MX6000 når den laver svage
mørke skygger i billedet med ca 4 - 5 cm. afstand (ses bedst på svage
billeder).

PS der er skiftet EHT transformator i den da den var død + de kondensatore
der normalt bliver dårlige.

--
Hilsen
   Peter N Petersen

Jeg har været ved at måle lidt på spændingerne der kommer ud af
linietransformatoren og kan konstatere at der er nogle udringerne der ikke
burde være der og de passer tilsyneladende sammen med skyggerne i billedet.
Er der nogen der kan komme med et par forslag til hvad der er skyld i disse
udringninger ?

--
Hilsen
   Peter N Petersen

kondensatore
billedet.
disse

Hej Peter :-)

Et dumt spørgsmål: Sad der en lille ferritperle på linietransistoren inden
du skiftede den?

Mvh. Uffe Ravn

Re: MX6000 skygger

Det er da ikke et dumt spørgsmål, ja der er en ferritperle på E benet af
transistoren (BU2508DF) så det er nok ikke fejlen.
Kan det være at den linie transformator der er brugt er skyld i fejlen, det
er en HR6469.

--
Hilsen
   Peter N Petersen

inden
det

I øvrigt er det ikke alle steder at feritperlen skal sidde på emitterbenet,
andre gange er det på kollektor.

Men følg selvfølgelig producentes anvisning.

Nu er jeg bestemt ikke CTVekspert, det er min kollega til gengæld.

Og indimellem brummer han over at nogel tv netop ikke vil køre ordentligt
med HRtype.

Men om MX6000 er en af dem husker jeg ikke.

Mvh. Uffe Ravn

Re: MX6000 skygger

Ja. Disse uoriginale trafoer har det med at lave ringninger i
billedet.
Re: MX6000 skygger
det

Så er der ikke den store mening med at lede videre efter en eller anden
mærkelig fejl.
Er det til at finde den "rigtige" linietransformator til en fornuftig pris ?

--
Hilsen
   Peter N Petersen