MX3500 knalder BUT12, netsikring m.m.

Hej,

Sidder med en MX3500.

Oprindeligt var netsikring, BUT12 (TR1), BD435 (TR20), m.m. defekt. Skiftede
defekte komponenter, dyret kunne nu komme i st.by. men ved første forsøg på
at tænde dåsen, knaldede netsikringen, BUT, etc.  igen... har nu målt hele
primær siden igennem, har ikke kunne finde noget defekt, udover dem der er
skiftet engang, et forsøg mere vil sikkert aflive komponenterne igen, så jeg
vil gerne finde fejlen inden. Men ingen halvledere, etc, optokoblere, etc er
fundet dårlige.

Nogen gode tips fra de erfarne ? ;)

vh.

Anders

Re: MX3500 knalder BUT12, netsikring m.m.
Hej!

Hvad har du isat istedet for TR20 og er den isat korrekt mht. benforbindelser?

--
Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader

Re: MX3500 knalder BUT12, netsikring m.m.

BD435, og Ja... har lige dobbelt tjekket...

Re: MX3500 knalder BUT12, netsikring m.m.
Hej!

Ok, for jeg plejer vist at bruge en BD243, og der skal der byttes rundt på et
par ben.

Hmm, og du har finkæmmet for løse forbindelser med ohmmeter? Tja...

--
Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader

Re: MX3500 knalder BUT12, netsikring m.m.

Jyes, men derfor kan jeg jo have overset noget.... ;)

Ole har tidligere nævnt noget om nogle små orange keramiske sataner man skal
skifte, kan det bekræftes af nogen, har nemlig ikke lige noget i de volt
størrelser som der skal i ved hånden....

Nogen smart måde at tjekke om det er sek. eller primær den er gal med ?

Nogen smart måde at køre strømforsygningen ude af tv´et... dvs. simulere
"tænd" på, kan jeg ikke helt gennemskue.... ?

vh.

Anders

Re: MX3500 knalder BUT12, netsikring m.m.
On Mon, 3 Oct 2005 22:34:59 +0200, "Anders Jacobsen"

Det er ikke typisk i de gamle 3500 - men dog set. Jeg tror mere på at
du har en eller flere defekte småsignaltransistorer BC3xx og BC5xx på
primær, evt. en kortsluttet Schottky på sekundær.

Desuden en gammel konstruktionsfejl med en 18KOhm der skal flyttes
fysisk - men det er ikke strengt nødvendigt at lave.

Skif også de to lytter på primæren.