MX3000

Jeg har lidt problemer med at få liv i et MX3000 fjernsyn.
Der har været højspændings overslag i toppen af linie transformatoren !

Transformatoren er skiftet.

1) Fjernsynet kan tændes med fjernbetjeningen.
2) Der er sort skerm.
3) Reagere ikke på fjernbetjeningen.
4) Jeg kan skruge op for g2 så jeg kan se at H /V defletion køre.

Nogle gode foreslag ?

--
Hilsen
   Peter N Petersen

Har jeg da også haft :-)

Surt show.

Jeps :)

Først og fremmest, er der liv i bus-linjerne? Der kan godt være en kreds som
holder dem fast. Ergo find SDA og SCL og mål med et skop. Er der liv?

Er alle forsyningsspændinger tilstede? Mål over alle de lytter du kan finde og
se om værdierne virker fornuftige. Især den store lyt t.v. for
højspændingstrafoen (den har jeg set defekt nogle gange efterhånden).

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: MX3000
som

Jeg er sikker på at der er fejl på I2C bussen til text modulet. Jeg prøvede
lige at dage text modulet ud og så virker fjernbetjeningen igen, billedet
ser døg meget mærkeligt ud men det kan muligvis skyldes at der manger nogle

finde og

Syntes det ser OK ud sådan efter hvad jeg kan huske der skal være af
spændinger.

--
Hilsen
   Peter N Petersen

Ok, så er du jo næsten færdig :)

Så tror jeg fejlen er i een af kredsene på ttv-modulet. Skift een af gangen og
se hvad der sker. De er ret standard, så du burde kunne finde dem i noget
elektronikskrot :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: MX3000
prøvede
billedet
nogle
gangen og

Det er et styk SDA5243 der er gået til de evige ic marker, så nu er det bare
at finde en der virker.
Lige nu sidder der en halv defekt SAA5240 i modulet.

--
Hilsen
   Peter N Petersen

Well, mener du ikke SA_A_5243? Sådan en 40-benet fætter har jeg da - du skal
være velkommen til at få den :)

Kommer iøvrigt fra et MX5000 hvor jeg fik chassiet i "overskud" efter apparatet
landte på hovedet og smadrede to gulvbrædder :-/

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: MX3000
bare
skal

Der er en sda5243 der er brugt men den er magen til den der hedder saa5243.
Jeg skal lige se efter hvad jeg selv har i gemmerne, hvis jeg ikke finder en
så kan det godt være vi kan finde noget at bytte med.

apparatet

Der var da synd "altså for gulvbrædderne".

--
Hilsen
   Peter N Petersen

Det behøver ikke være en byttehandel. Lad mig høre fra dig hvis du ikke kan
finde en erstatning :)

Jep... Og mig ;-)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: MX3000
saa5243.
finder en
kan

Jeg har fundet en der virker.

Var det dine gulvbrædder ?

--
Hilsen
   Peter N Petersen

Nope, men jeg skal betale for at få dem lavet iorden igen... :(

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: MX3000

Surt !

--
Hilsen
   Peter N Petersen

he... har også haft det problem... linietrafoen var nærmest revet, og jeg
kunne stadig godt få liv i apparatet... så frem med limpistolen og så ellers
bare smelte en masse lim udover hele skidtet... så kører det fint... :-)

/Rasmus

Re: MX3000
ellers

Har prøvet før med andre typer lim, men det holder ikke i længden, så der er
kun en vej, skift.

--
Hilsen
   Peter N Petersen