Multipolær switch

Hej,

Jeg har brug for at switche op til 10 signaler mellem 4 kilder. Altså en 10
polet switch med 4 stillinger.

Rent praktisk har jeg et 50 ledet fladkabel, der kun er designet til 1
tilslutning. Jeg skal her have mulighed for lave 4 tilslutninger og har
indtil videre fundet frem til at max 10 af lederne SKAL switches. Det er
muligt at det er færre end 10, men det kræver nogle praktiske test.

Findes der mekaniske switche der kan løse mit problem? i givet fald hvor? -
eller kan jeg lave det selv på en smart måde?

Mvh.
Ulf D. Harries

Re: Multipolær switch

Jeg tror du må give lidt mere info om hvad du arbejder med. Hvilke signaler
taler vi om? strøm/spænding/frekvens etc...? fysisk udformning og brug? hvad
skal de styres af?
Find selv på flere...

--
Vh. Peter Andersen
www.mespilus.dk

Re: Multipolær switch

Det er rent TTL og frekvenserne er <1MHz.
I det 50 ledede fladkabel er der adressebus, databus, gnd, +5V og en masse
andet sjov. Det er "alt det andet sjov" der skal fysisk afkobles.

/ulf

Re: Multipolær switch
10
hvor? -

Du kan se om du kan finde en manuelt betjent printer switch.

--
Hilsen
   Peter N Petersen

ja..  du siger noget...

jeg hopper lige en tur på jagt i kælderen ;-)

/ulf

Re: Multipolær switch
jajaja..  fandt en gammel KVM switchbox af typen der switcher 100% mekanisk.
Deri sidder en modulopbugget rotary switch med.. uhm.. lige lidt svært at
overskue, men den er designet til at koble 4 computerer til 1
keyboar/mus/monitor, så jeg tror lige det er hvad jeg skal bruge ;-)

Men hvor hulen finder man den slags switche i den virkelige verden?

/ulf

Re: Multipolær switch

mekanisk.

Genbrugsstationen ?

Jeg har nogle 1 PC til 4 parallel printere. (eller omvendt)  sådan en må du
da gerne få hvis du gider hente den/betale porto

mvh
JBH

Re: Multipolær switch
Du kF8%ber dem som samle sE6%t, en stang, en "start etage"
afstandsstykker og sE5% ellers alle de lF8%se "eager" du har brug for.

KF8%bes hos Farnell, RS, Conrad og andre steder (hvad er det nu de
hedder i Sverige ? ELFA eller sE5%rn).