Multimeter til måling af effektiv værdier

Da mit gamle Metex har udtjent sin værnepligt, er jeg på jagt efter et
fornuftigt multimeter til analoge hobbyprojekter.
Jeg vil nødigt ofre mere end 1000 kr. Hvad findes der af fornuftige
instrumenter denne prisklasse? -  Nogen der vil dele praktiske erfaringer om
f.eks. Tenma instrumenter (7745/7760), eller andre prisbilligere
alternativer til Fluke?

Jeg syntes det er svært at finde ud af båndbredden for de enkelte
instrumenters RMS tolerancer, og hvad jeg egentlig behøver for at opnå
praktisk anvendelige målinger.

/Steen

Re: Multimeter til måling af effektiv værdier

Jeg er godt tilfreds med et instrument fra www.elma.dk

-Søren

Re: Multimeter til måling af effektiv værdier

Selvom du ikke vil have fluke, så kig på 110 serien... et 112 koster ikke
meget mere ;)

Site Timeline