Multimeter med logningsfunktionalitet og export til Mac?

Hej alle

Jeg skal mE5%le afladningskarakteristikken pE5% et batteri, sE5% jeg har br=
ug for at sample spE6%ndingen pE5% et punkt i et kredslF8%b med millivolt-p=
rE6%cision med et givent interval i en given periode.
EfterfF8%lgende skal jeg have data over i et program pE5% en Mac.

Hvilke multimetre eller andre enheder kan lF8%se denne opgave?

Jeg har kigget pE5% Fluke 289, men det er dels ret dyrt, dels lader det til=
 at det benytter sig af et eller andet software som ikke fE5%es til Mac.

Ideelt set ville jeg bare gerne have at den loggede pE5% fx et SD-kort i et=
 eller andet kendt format, som jeg efterfF8%lgende kunne viderebearbejde. J=
o mindre proprietE6%rt software der er involveret, jo bedre.
RealtidsaflE6%sning fra USB kunne vE6%re sjovt til andre ting, men er ikke =
kritisk.

Nogen ideer i prisklassen under 2-3000 kroner?

--20%
Martin HF8%jriis Kristensen

Re: Multimeter med logningsfunktionalitet og export til Mac?
On Tue, 6 Sep 2011 10:32:02 -0700 (PDT), Martin H√łjriis Kristensen

sample sp√¶ndingen p√• et punkt i et kredsl√łb med millivolt-pr√¶cision med et
givent interval i en given periode.
Der er idag ret mange multimetere med RS232 udgang, de står bare og
smider det målte råt ud på porten, nogle skal lige have et tilfældigt
signal ind så smider de det målte ud.
Jeg k√łbte et for en god 400 kr.

det benytter sig af et eller andet software som ikke fåes til Mac.
Det k√łrer nok RS232, s√• skal man lige lurer protokollen af, det skulle
ikke være svært.

/Hans

Re: Multimeter med logningsfunktionalitet og export til Mac?

Tjoe, det var da en mulighed. Udover at jeg sE5% skal dedikere en maskine t=
il formE5%let.20%
Kan du anbefale en konkret enhed?

Den har jo netop indbygget logning, sE5% det er ikke bare rE5%t. Men der er=
 mE5%ske en forholdsvis enkel mE5%de at fE5% den til at dumpe bufferen ud.

--20%
Martin HF8%jriis Kristensen

Re: Multimeter med logningsfunktionalitet og export til Mac?
Hej Martin

Der er lavet en del af den slags med Arduino, måske det var
værd at kikke på.

Max

Re: Multimeter med logningsfunktionalitet og export til Mac?

det blir vist ikke meget nemmere/billigere end det her:
http://www.electrozone.dk/9147

-Lasse

Re: Multimeter med logningsfunktionalitet og export til Mac?

Det kan man vist ikke vE6%re uenig i. Den vil jeg hjemtage og lege lidt med=
.
Tak for hintet.

--20%
Martin HF8%jriis Kristensen