Multimeter med logningsfunktionalitet og export til Mac?

Hej alle

Jeg skal m=E5le afladningskarakteristikken p=E5 et batteri, s=E5 jeg har br= ug for at sample sp=E6ndingen p=E5 et punkt i et kredsl=F8b med millivolt-p= r=E6cision med et givent interval i en given periode. Efterf=F8lgende skal jeg have data over i et program p=E5 en Mac.

Hvilke multimetre eller andre enheder kan l=F8se denne opgave?

Jeg har kigget p=E5 Fluke 289, men det er dels ret dyrt, dels lader det til= at det benytter sig af et eller andet software som ikke f=E5es til Mac.

Ideelt set ville jeg bare gerne have at den loggede p=E5 fx et SD-kort i et= eller andet kendt format, som jeg efterf=F8lgende kunne viderebearbejde. J= o mindre propriet=E6rt software der er involveret, jo bedre. Realtidsafl=E6sning fra USB kunne v=E6re sjovt til andre ting, men er ikke = kritisk.

Nogen ideer i prisklassen under 2-3000 kroner?

--=20 Martin H=F8jriis Kristensen

Reply to
Martin Højriis Kristensen

sample spændingen på et punkt i et kredsløb med millivolt-præcision med et givent interval i en given periode.

Der er idag ret mange multimetere med RS232 udgang, de står bare og smider det målte råt ud på porten, nogle skal lige have et tilfældigt signal ind så smider de det målte ud. Jeg købte et for en god 400 kr.

det benytter sig af et eller andet software som ikke fåes til Mac. Det kører nok RS232, så skal man lige lurer protokollen af, det skulle ikke være svært.

/Hans

Reply to
Hans Kjaergaard

Den tirsdag den 6. september 2011 20.25.06 UTC+2 skrev Hans Kjaergaard:

digt

Tjoe, det var da en mulighed. Udover at jeg s=E5 skal dedikere en maskine t= il form=E5let.=20 Kan du anbefale en konkret enhed?

Den har jo netop indbygget logning, s=E5 det er ikke bare r=E5t. Men der er= m=E5ske en forholdsvis enkel m=E5de at f=E5 den til at dumpe bufferen ud.

--=20 Martin H=F8jriis Kristensen

Reply to
Martin Højriis Kristensen

Hej Martin

Der er lavet en del af den slags med Arduino, måske det var værd at kikke på.

--
Mvh

det blir vist ikke meget nemmere/billigere end det her:

-Lasse

Reply to
langwadt

Den onsdag den 7. september 2011 01.54.51 UTC+2 skrev snipped-for-privacy@fonz.dk:

ozone.dk/9147

Det kan man vist ikke v=E6re uenig i. Den vil jeg hjemtage og lege lidt med= . Tak for hintet.