Multimeter fra Netto - hvad bruges indstilling til....... - Page 2

Re: Multimeter fra Netto - hvad bruges indstilling til.......

Der mangler nok et "M" foran Ohm... Der sker absolut intet (andet end at man
måler spændingen) ved at sætte det i stik-kontakten!

Brian

Re: Multimeter fra Netto - hvad bruges indstilling til.......
På diagrammet i Elektor står der denne rækkefølge

- ...
- 200 Ohm
- diode
- block
- hFE
- 10A
- ...

Så de kalder det for "block".
Men forklarer slet ikke funktionen på de 3 sider.

Christen

Re: Multimeter fra Netto - hvad bruges indstilling til.......

Det er en gennemgangstester  /kortslutnings-lydgiver efter hvad folk måtte
kalde denne funktion.

Og kan man finde det nr. af Elektor på nettet?

/Leif

Re: Multimeter fra Netto - hvad bruges indstilling til.......

Elektor på nettet:
http://www.elektor-electronics.co.uk/Default.aspx?tabid27 %

"Bargain bucket multimeter uncovered"
http://www.elektor-electronics.co.uk/Default.aspx?tabid27%&art53%270&PN=On

PS: Det sjove er at billedet udenpå brugsanvisningen IKKE viser omskifter
stillingen !

 Christen

Re: Multimeter fra Netto - hvad bruges indstilling til.......

Jeg vil ilge gøre opmærksom på, at måleinstrumenter i denne prisklasse
(og kvalitet) IKKE egner sig til at måle andet end batterier.

Eftersom http://www.e-sun.cn/EN/d.aspx?pht83%7 ikke er tilgængelig pt.
kan jeg selvfølgelig ikke udtale mig om, hvilken "Cat-gruppe", som
måleinstrumentet går ind under.

Men på flg. hjemmeside, kan du læse om kategoriklasserne:
http://www.sikkerhedsstyrelsen.dk/Professionelle/El-branchen/Spoergsmaal___svar/Overspaendingskategorier_for_maaleinstrumenter.html

---uddrag---

Kategori I / CAT I
Materiel med beskyttelsesforanstaltninger for at begrænse transiente
overspændinger. Fx elektronisk udstyr (apparater og udstyr med interne
sikringer og transientbeskyttelse).

Kategori II / CAT II
Fx husholdningsapparater, transportable værktøjer m.v. (Apparatur der er
tilsluttet stikkontakt).

Kategori III / CAT III
Materiel der udgør en del af den faste installation. Fx tavler,
forsyningsledninger, faste installationer.

Kategori IV / CAT IV
Materiel der anvendes i eller i nærheden af installationens
forsyningspunkt(foran hovedtavlen).

Re: Multimeter fra Netto - hvad bruges indstilling til.......

http://www.sikkerhedsstyrelsen.dk/Professionelle/El-branchen/Spoergsmaal___svar/Overspaendingskategorier_for_maaleinstrumenter.html

På forsiden står det: CAT II 600V

Mvh, Leif

Re: Multimeter fra Netto - hvad bruges indstilling til.......
http://www.sikkerhedsstyrelsen.dk/Professionelle/El-branchen/Spoergsmaal___svar/Overspaendingskategorier_for_maaleinstrumenter.html
Så burde det jo være i orden til hus-målingerne. :D

Re: Multimeter fra Netto - hvad bruges indstilling til.......

http://www.elektor-electronics.co.uk/Default.aspx?tabid27%&art53%270&PN=On

Jeg så lige den der hjemmebyg-3D fræser, de har gang i - er der en god
omtale af projektet i bladet?

Mvh, Leif

Re: Multimeter fra Netto - hvad bruges indstilling til.......

Ja, i deres januar-nummer.
Der er tale om et kit, som laves af Colinbus (http://www.colinbus.be ), så
der er ikke tale om en egentlig Elector konstruktion. Colinbus sælger
normalt færdige maskiner, men tilbyder deres mindste model som byggesæt til
Electors læsere.
Jeg har lige bestilt sådan et kit, desværre er leveringstiden 8 uger pga.
uventet stor efterspørgsel :o)

Re: Multimeter fra Netto - hvad bruges indstilling til.......

http://www.elektor-electronics.co.uk/Default.aspx?tabid27%&art53%270&PN=On
til
Vi er ved at være OT, men hvad er prisen?
Mener Colinbus CBR serie starter omkring EUR 3000...........

Mvh, Leif

Re: Multimeter fra Netto - hvad bruges indstilling til.......

Byggesættet koster £ 1099 incl. engelsk moms = 12.600 DKr. incl. moms (jeg
er er erhvervsdrivende, så jeg skal ikke betale engelsk moms).

Den svarer til en CBR-40 (http://www.colinbus.be/English/cbr40_en.htm ), dog
med en billigere fræsemotor men ellers samme mekanik, styring og software.
Bemærk at de EUR 2950 er excl. 21% belgisk moms, så prisen for en færdig
CBR-40 bliver omkring 27.500 DKr. incl. moms, så man sparer en del ved selv
at samle den.

Re: Multimeter fra Netto - hvad bruges indstilling til.......

pga.
dog
selv

Det lyder spændende.
Hvad med at oprette en tråd, så vi kan følge med i dine erfaringer, evt. et
besøg - alt efter din bopæl?

Mvh, Leif

Re: Multimeter fra Netto - hvad bruges indstilling til.......

Jeg opdagede lige at netop den artikkel kan downloades gratis :o)
http://www.elektor-electronics.co.uk/Default.aspx?tabid27%&mid39%8&ctl=Buy&buy=U0701014.pdf&emid40%3&art53%245&Free=True

Re: Multimeter fra Netto - hvad bruges indstilling til.......

Hvorfor ikke?

Jeg har et hav af disse instrumenter i forskellige prisklasser, og jeg købte
en stor stak af de små  hos Zebra til kun en ti'er!!

Og de er da fremragende, de har endda temperaturmåler og probe. Jeg regnede
også med, at de ville måle helt ude i hegnet, men testet mod både min
TMK500, Fluke, Metex og andre, så måler de faktisk rimeligt nøjagtigt.

Det er jo forholdsvis simpel teknologi, det hele sidder i en enkelt chip.

Claus

Re: Multimeter fra Netto - hvad bruges indstilling til.......

købte

Jeg kender Tiger butikkerne, men "zebra"??

/Leif

Re: Multimeter fra Netto - hvad bruges indstilling til.......
Hej Leif

Et andet dyr med striber på tøjet :)

Re: Multimeter fra Netto - hvad bruges indstilling til.......

Jo, men plejer de ikke at være indelukket i Venstre Fængsel?
/Leif

Re: Multimeter fra Netto - hvad bruges indstilling til.......
Hej Leif

Jeg ved ikke rigtigt, for 30 år siden så man dem luske rundt i
nærheden af bagerforetninger søndag morgen.

Re: Multimeter fra Netto - hvad bruges indstilling til.......

Det er da ellers et ret oplagt navn, når man er en konkurrende butik til
tiger :-)

Ligger tæt på israels plads på frederiksborggade, kbh.

Claus

Re: Multimeter fra Netto - hvad bruges indstilling til.......

Hvad så med denne side: http://www.tiger.dk/om/ ?

  Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk

Site Timeline