Multimeter fra Netto - hvad bruges indstilling til.......

Hej NG!

Jeg har købt mig et multimeter fra Netto.

Det har en indstilling jeg ikke lige ved hvad skal bruges til.

Måske i ved det -  det er indstillingen imellem hfe og diodemåling - lige
over der, hvor der står 10 amp.

Billede lagt i Binaer.dk

--
Med venlig hilsen Per!

Re: Multimeter fra Netto - hvad bruges indstilling til.......

Frekvens, uden at vide det?

--
Hilsen Mikkel Lund
Re: Multimeter fra Netto - hvad bruges indstilling til.......

Hvad står der i brugsanvisningen? Måske at instrumentet indeholder en
gennemgangstester der udsender en hyletone når det måler en gennemgang
hvor modstanden er mindre end f.eks 50 Ohm ??

/Lars

Re: Multimeter fra Netto - hvad bruges indstilling til.......

Hvis du kikker på billedet vil du se at gennemganstest med hyletone, ligger
på samme stilling som diode-test.

Re: Multimeter fra Netto - hvad bruges indstilling til.......

Der står intet om dette felt i brugsanvisningen.

Jeg har fundet multimeteret  på nettet:
http://www.e-sun.cn/EN/d.aspx?pht83%7

Måske det ER til at måle frekvens med - der står noget om 50 hz på viste
url.- kan det være det de mener ?

Når man slår den over på feltet så viser den et 1-tal i venstre side af
displayet - ligesom når man måler modstand.

Der sker dog intet ved at man sætter plus og minus til hinanden. Der er
ingen ændring i displayet.

Mvh. Per!

Re: Multimeter fra Netto - hvad bruges indstilling til.......

Så har jeg kigget forkert.. Beklager....
Men jeg havde faktisk brugsanvisningen ude af pakken på de ene af de to
instrumenter ejg købte inden de blev lagt ind i skabet til senere.

/Lars

Re: Multimeter fra Netto - hvad bruges indstilling til.......

Jeg har et tilsvarende lille multimeter, som jeg har købt i Tiger-butikken
for 2x10 Kr. Ud fra dit billede er de 2 instrumenter fuldstændig ens,
bortset fra symbolet på den ene indstilling.

På mit instrument står der ved den stilling "TEMP C", som bruges til
temperatur måling (der fulgte en lille Type-K føler med).
Symbolet på dit instrument minde om "logik-test", men det er lidt underligt
hvis funktionen er så forskellig på 2 ellers identiske instrumenter.

Re: Multimeter fra Netto - hvad bruges indstilling til.......

Hej,
Multimeteret udsender i den indstilling et firkant signal, på 4Vp-p 50Hz.

Med venlig hilsen
Tommy Mikkelsen

Re: Multimeter fra Netto - hvad bruges indstilling til.......

Og i min vejledening står der at Indgangsmodstand: 1 Ohm
for DC & AC målinger.

Jeg tror da vist ikke jeg tør bruge den : 230volt og 1 Ohm går da vist helt
galt?

Mvh, Leif

Re: Multimeter fra Netto - hvad bruges indstilling til.......

Det skulel nok være udgangsmodstand.

Det er heller ikke til at måle med, det er til at sende pulser _ud_
med....

Re: Multimeter fra Netto - hvad bruges indstilling til.......

helt

Nu skrev jeg ikke lige om den målefunktion mere - bare ved de alm. dc & ac
målinger

( Ved nu godt nit indlæg måske hørte hjemme mellem nogle andre linier / i et
nyt indlæg,
men når nu  det er opmærksomhed i dette så..........)

/Leif

Re: Multimeter fra Netto - hvad bruges indstilling til.......

I hvilke situationer kan man egentlig bruge det?

Claus

Re: Multimeter fra Netto - hvad bruges indstilling til.......
Hej Claus

Sig ikke at du aldrig har brugt en signaltracer.

Re: Multimeter fra Netto - hvad bruges indstilling til.......

Alle mulige: Teste indgange, følge signaler, simulere signaler osv.

Re: Multimeter fra Netto - hvad bruges indstilling til.......

Har lige fået oplyst at dette signal er 3Volt P-P firkant 50Hertz, fra en
engelsk Ebay sælger.

Mvh, Leif

Re: Multimeter fra Netto - hvad bruges indstilling til.......

Hurtig fejlsøgning i f.ex.en forstærker.

Erling

Re: Multimeter fra Netto - hvad bruges indstilling til.......

Så må man da håbe, at det ikke er netbrum, man skal fejlfinde på...

Claus

Re: Multimeter fra Netto - hvad bruges indstilling til.......

Nej, det er også tydeligt, da det er firkanter man smider igennem.

Re: Multimeter fra Netto - hvad bruges indstilling til.......

Hvor kom de 230V fra? Og står der ikke udgangsmodstand?
4Vp-p betyder: Signalets størrelse er fire volt fra mest negative til mest
positive værdi.
Fin funktion at have, havde frekvensen så bare været lidt højere (en dekade
eller halvtredje).

Bo.

Re: Multimeter fra Netto - hvad bruges indstilling til.......

50Hz.
dekade

I min vejledning står der både under Jævnspænding og Vekselstrøm:
Indgangsmodstand: 1 Ohm
Der menes nok Vekselspænding, da der senere står max. 600V AC.......

De 230volt er jo hvis man (turde) måler de normale stikkontakter ;-)

Mvh, Leif

Site Timeline